Cum scăpăm de dubiile privind calculul corect la plata întreținerii
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 6 februarie 2018, 08:42
Suntem în ultima lună calendaristică de iarnă dar asta nu însemană că facturile la întreţinere nu le mai dau fiori constănţenilor.
Mai ales dacă există îndoieli în privinţa corectitudinii cu care sunt întocmite listele de la avizier, prin care sunt anunţaţi cât au de plată.
O lege apărută anul trecut îi apără pe constănţeni de riscul ca facturile să fie umflate, spune Florica Ganea, preşedintele Uniunii Asociaţiilor de Locatari:
„Pentru că erau mari discuții cu privire la întocmirea listelor de plată, anul trecut a fost dată legea nr. 17 care spune clar: asociația de proprietari va afișa lunar, la vedere, lângă lista de plată cheltuielile asociației de proprietari în așa fel încât fiecare proprietar, adunând de la dreapta la stânga, să știe ce plătește: apa caldă, reparații dacă este cazul, salariul președintelui, salariul administratorului, salariul femeii de serviciu. Iar pentru prima dată, legea 17, lit. b) prevede că dacă nu se face treaba asta, asociația se sancționează cu amendă de la 500 la 3.000 de lei“.
Dacă tot sunt nemulţumiri, locatarii se pot adresa preşedintelui de asociaţie, apoi autorităţilor iar dacă problema nu se rezolvă se poate ajunge chiar în instanţă, spune Florica Ganea:
„Proprietarul poate să meargă mai departe la Serviciul de Sprijin și Îndrumare a Asociațiilor de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Constanța. Acest serviciu are sediul pe str. Amzacea nr. 13. Se face o hârtie scrisă, dar nu anonimă, că acestea nu se iau în considerare, se depun la City Mall la etajul I, se primește un număr de înregistrare, iar apoi această reclamație ajunge la Serviciul de Sprijin, vine în cadrul asociației un inspector care verifică problemele sesizate și conform legii, în 30 de zile, trebuie să vă dea un răspuns“, a mai precizat Florica Ganea.