De când vom putea circula cu taxiul electric
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 25 ianuarie 2018, 14:02
Deşi încă nu avem drumuri care să corespundă cerinţelor moderne şi nici staţii de încărcare rapidă pentru maşinile electrice, ţara noastră cochetează cu ideea transportului public ecologic.
Camera Deputaţilor se pregăteşte să aprobe, în perioada următoare, un proiect de lege privind promovarea transportului ecologic, care obligă societăţile de taximetrie şi toate firmele care furnizează transportul public în localităţi, ca 30% din toate maşinile pe care le cumpără începând cu anul 2020 să aibă motoare acţionate prin gaz natural, hidrogen sau electricitate.
De asemenea, legea va obliga toate autorităţile publice din România, de la nivel central şi local (Parlament, Guvern, Primării, Poliţie, etc), ca din viitoarele autoturisme pe care le cumpără, minimum 30% să fie electrice. Prevederile se aplică şi în cazul mijloacelor de transport şcolar.
Statistic, suntem ultimii în Europa în ceea ce priveşte încurajarea achiziţionării vehiculelor prietenoase cu mediul. România are, în prezent, o infrastructură foarte mică pentru alimentarea maşinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de staţii de încărcare în toată ţara.
Totuşi, ultimele date oficiale arată că maşinile cu „emisii zero“ sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească.
Redactor: Daniel HARALAMBIE