CONSTANȚA: Spirite încinse la dezbaterea privind accesul în zona peninsulară. ,,Nu distrugeți agenții economici”
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 6 decembrie 2017, 09:39
În sala „Remus Opreanu” a Palatului administratic Constanţa se desfășoară dezbaterea publică a proiectului de hotărâre privind aprobarea „Regulamentului de acces în zona penninsulară a municipiului Constanţa”.
Conform informării făcute de reprezentanţii primăriei, timpul alocat luării cuvântului este de 5 minute.
Constănțenii și oameni de afaceri care participă la această ora la Primăria Constanta la dezbatere, spun că în cazul in care administrația locală va pune bariere în zonă agenții economici care au unități de alimentație publică vor pune lacătul la uși.
Un alt alt reprezentat al agenților economici a solicitat viceprimarului Dumitru Babu, cel care conduce dezbaterea, să nu îi distrugă afacerile din zonă.
„Nu pot sa se plimbe turistii cu trolerele kilometri întregi pe timpul nopții când plouă sau ninge”, a spus un reprezentant al unui hotel.
Unii proprietari de unități hoteliere din zona peninsulară au solicitat efectuarea unui studiu pentru a se vedea impactul rezultat asupra agenților economici prin închiderea circulației rutiere.
Totodată, acestia au spus că ar trebui ca parcarile de pe străzile laterale sa fie taxate cu suma mai mari, astfel încât să fie redus numărul de mașini în peninsulă.
Comercianții din zonă au solicitat ca închiderea peninsulei pentru autoturisme sa se faca în etape.
„Suntem de acord să se plătească o taxa. Exista clienți care vin cu familia. Acestia nu pot lua taxiul deoarece taxiurile nu au scaune speciale pentru copii”.
Arhitectul-șef al Constanței, Mihai Vînturache, a precizat că alte orase importante din tara, Sibiu sau Cluj, sunt mai avansate când e vorba de limitarea accesului auto în anumite zone.
Conform proiectului de hotărâre, vor fi:
1. Zone exclusiv pietonale (cu destinație pietonală cu excepția desfășurării unor evenimente sociale, culturale și/sau sportive, a executării de lucrări de construire, amenajare și modernizare, în situații de intervenție pentru situații de urgență sau situații speciale):
• Faleza Cazino Constanța;
• Bd. Tomis (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Sulmona și segmentul cuprins între Str. Sulmona și Piața Ovidiu);
• Piața Ovidiu și Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Petru Rareș și Piața Ovidiu);
2. Zone ocazional carosabile (cu destinație preponderent pietonală și ocazional carosabilă):
• Str. 9 Mai;
• Str. Arhiepiscopiei;
• Str. C. A. Rosetti;
• Str. Callatis;
• Str. Căpitan Vasile Țurcanu;
• Str. Constantin Brâncoveanu;
• Str. Crângului;
• Str. Cristea Georgescu;
• Str. Dianei;
• Str. Dimitrie Cantemir;
• Str. Doinei;
• Str. Dr. Aristide Karatzali;
• Str. Dr. Francisc Reiner;
• Str. Ecaterina Varga (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Str. Callatis);
• Str. Grigore Tocilescu;
• Str. Horia;
• Str. Ion Theodorescu Valahu;
• Str. Krikor H. Zambaccian;
• Str. Maior Gheorghe Șonțu;
• Str. Marcus Aurelius;
• Str. Mircea cel Bătrân (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu);
• Str. Nicolae Titulescu;
• Str. Orient;
• Str. Ovidiu;
• Str. Petru Rareș;
• Str. Poștei;
• Str. Profesor Doctor Ion Cantacuzino;
• Str. Remus Opreanu;
• Str. Revoluției din 22 Decembrie 1989;
• Str. Sulmona;
• Str. Traian (segmentul cuprins între Str. Vasile Alecsandri și Piața Ovidiu);
• Str. Vasile Alecsandri;
• Str. Vasile Canarache (segmentul cuprins între Str. Termele Romane și Str. Petru Rareș);
• Str. Vântului.