Chiar dacă au plătit în plus pentru el și le-ar putea salva cândva viața, mulți șoferi aleg să dezactiveze acest sistem de siguranță
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 2 noiembrie 2017, 10:32
Companiile din industria auto au înregistrat progrese majore în ultima decadă, cele mai semnificative reușite fiind obținute în domeniul siguranței pasagerilor. Au fost îmbunătățite considerabil și, totodată, au apărut noi sisteme active în acest sens, precum pilotul automat adaptiv, frânarea autonomă de urgență și altele.
Unele fac parte din echiparea standard a modelelor accesibile sau de lux, în timp ce altele cresc nota finală de plată a mașini cu câteva sute sau mii de euro. Paradoxal, cu toate că le-ar putea salva cândva viața, unii conducători aleg să oprească sistemele de siguranță activă.
O dovedește un studiu publicat recent de Institutul de Asigurare a Siguranței pe Autostrăzi, care aduce în prim-plan avertizarea la depășirea benzii de rulare.
Sistemul de avertizare a depășirii benzii de rulare are potențialul de a reduce accidentele mortale cu 86 de procente, însă jumătate dintre șoferi aleg să o dezactiveze din diverse motive.
Într-o situație similară se află și asistentul de monitorizare a unghiului mort, care poate reduce riscul unei coliziuni la schimbarea benzii de mers, dezactivat în mers de către 14% din conducătorii auto.
Din studiu mai reiese că sistemele cu avertizare sonoră sunt scoase mai des din funcțiune.
Modelele care ofera un acces facil asupra comenzilor acestor tehnologii sunt mai „vulnerabile“ în fața conducătorilor dornici să oprească sprijinul electronic.
Un material realizat de Daniel HARALAMBIE