Sezonul 2017 a fost unul de succes, susține Asociația Litoral Delta Dunării
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 13 octombrie 2017, 06:25
Evenimentele au fost cele care au atras turiști, iar rețeta de succes va fi păstrată și anul viitor, a declarat Cristian Bărhălescu, președintele Asociației Litoral Delta Dunării.
„Cel puțin 8% vom avea o creștere în acest an, față de anul anterior. Este un an bun care chiar dacă a debutat cu un iunie și iulie mai capricioase din punctul de vedere al vremii, dar evenimentele l-au ținut sus și am reușit să avem încasă mai mari, am reușit să avem atractivitate mare pentru litoralul românesc“.
Sezonul estival viitor începe să fie pregătit deja, cu un calendar de evenimente mai bogat și cu o promovare a vânzărilor timpurii încă de luna viitoare, a mai spus Cristian Bărhălescu.
„Dorim ca din acest an să promovăm, încă din toamnă, de la târgul de turism de la București, din noiembrie, evenimentele care vor fi anul viitor pentru a putea să împingem puțin vânzarea“.
Vremea care nu a fost potrivită pentru plajă în primele luni de vară, dar și faptul că bugetarii s-au bazat pe voucherele de vacanță pe care nu le-au primit la timp, au fost doar câteva dintre motivele pentru care sezonul estival nu s-a ridicat la așteptări, ne-a spus Linica Stan, managerul unui hotel din sudul litoralului.
„S-a preconizat o scădere între 10 și 15% pe total flux, scădere mai mare pe alimentația publică și asta și pentru că în toate stațiunile s-au dezvoltat aceste supermarketuri care au dus la scăderea consumului pe alimentația publică în mod, să spunem noi, neconcurențial. Un alt fenomen este că numărul turiștilor a fost coparabil cu anii precedenți, dar a scăzut durata sejurului.“
Care va fi politica dumneavoastra tarifară pentru anul viitor?
„Vrem să menținem tarifele. Numai că dacă în sectorul energiei electrice, apă și gaz cresc, probabil că va determina o așezare a tarifelor. Probabil că vor fi creșteri, dar nu substanțiale“.
Potrivit datelor care ne-au fost transmise de unui dintre cei mai mari turoperatori români, vânzările s-au ridicat la peste 10 milioane de euro în 2017 numai pentru vacanțele pe litoralul românesc.
Zona Mamaia – Năvodari ocupă primul loc în vânzările pentru litoral, dar sudul litoralului crește constant.
„Voucherele de vacanță au susținut creșterea vânzărilor de sejururi pe litoral. Până la finalul lunii iulie, compania a vândut vacanțe pe vouchere de vacanță de peste un milion de euro, în mare majoritate pentru vacante pe litoral”, a declarat Lucia Morariu, președintele acestui turoperator.
Pe stațiuni, valoarea medie a pachetului a fost: Năvodari: 2.758 de lei, Mamaia: 894 de lei, Venus: 910 lei, Eforie Nord: 658 de lei, Vama Veche: 467 de lei, Eforie Sud: 351 de lei.
În Deltă tarifele au fost mult mai mici, spre exemplu: 348 Lei pentru un pachet de 4 nopți într-un complex de 4 stele din Sf. Gheorghe.
Hotelierii din Delta Dunării încă nu și-au făcut bilanțul pentru că nu s-a încheiat sezonul, iar finalul toamnei aduce noi categorii de turiști dornici de contactul cu natura.
Un material de Monica Cruceanu Comșa