Primăria Mangalia vrea să atragă noi fonduri pentru proiectul „Callatis – Istorie la malul Mării Negre“, după ce a pierdut o finanţare europeană
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 12 octombrie 2017, 12:18
Reuniţi în şedinţă ordinară, ieri, consilierii locali din Mangalia au aprobat printre altele, Documentaţia tehnică (actualizată) aferentă proiectului „Callatis – Istorie la malul Mării Negre, Măsuri de Conservare, Restaurare şi Valorificare a Patrimoniului Cultural al Municipiului Mangalia, Zidul de Incintă al Cetăţii Callatis – zidul romano-bizantin şi Basilica Siriană“, alături de actualizarea documentaţiei tehnice „Execuţie Zonă promenadă Şoseaua Constanţei Zonă Pietonală – Piaţa Republicii – Aleea Teilor“.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei, Proiectul „Callatis – Istorie la malul Mării Negre“, demarat, iniţial, din fonduri europene, a fost pierdut de instituţia publică, fiind refăcut la ora actuală şi supus aprobării Consiliului Local pentru o nouă finanţare.
Totodată, Primăria a anunţat demararea unui alt proiect cu fonduri UE, de data aceasta în parteneriat cu bulgarii, pentru reabilitarea zonei Piaţa Republicii- Şoseaua Constanţei.
În cadrul şedinţei, aleşii locali au prezentat şi situaţia „Aleii Teilor“, un proiect care, din cauza întârzierilor în execuţie, a devenit unul finanţat cu aproape 80% din banii contribuabililor din Mangalia, fapt ce l-a nemulţumit pe primarul oraşului, Radu Cristian.
„Vă rog foarte mult să urmăriţi pe site-ul primăriei municipiului Mangalia înregistrările din noiembrie şi decembrie, când aici, la această masa, în această încăpere, ne-am chinuit şi nu am reuşit, ne-am chinuit să accesăm banii de la Guvernul României cum au făcut şi restul de 250 de primării din această ţară; bani pentru că, ştiaţi foarte bine, lucrările trebuiau terminate la 31 decembrie 2015. Ştiţi foarte bine că s-a pierdut o finanţare europeană. Vorbim de faleza Mangalia de la Simes, actual Paradiso, până la ieşire din Saturn pentru că procedura de licitaţie a durat un an şi jumătate. Mai multe localităţi au pierdut aceste finanţări, Guvernul României, la vremea respectivă – vorbesc despre decembrie 2015 – a venit în întâmpinarea noastră, vorbim de 256 de primării din România, cu foarte multe proiecte şi Consiliul Local de la vremea respectivă s-a opus acestui demers“, a atras atenţia primarul oraşului Mangalia.La aceeaşi şedinţă s-a aprobat şi scoaterea din organigrama primăriei a departamentelor IT şi mass-media, acestea urmând, ce mai probabil, să fie externalizate.
„Nivelul salarial şi volumul de muncă pe o instituţie atât de mare nu justifică activitatea, în sensul că nu sunt interesaţi, nu este atractiv. Nu avem cum să ne ducem cu salarii mai mari decât ale celorlalţi din aparatul de specialitate. Fapt pentru care, pentru IT rămânem în discuţii. Aceeaşi situaţie şi pentru departamentul mass-media“, afirmă edilul Radu Cristian.
Un material realizat de Dana LEBED