TULCEA: Aeroportul internaţional Delta Dunării a reluat procesul de certificare
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 7 octombrie 2017, 11:54
Conducerea Aeroportului internaţional Delta Dunării a început demersurile pentru recertificare, astfel încât instituţia aeroportuară tulceană să răspundă cerinţelor europene în domeniu.
„Am început procesul de recertificare a aeroportului, pe baza legislaţiei europene. Suntem într-un proces foarte complex şi complicat în acelaşi timp, datorită duşmanului nostru al tuturor, timpul, pentru a răspunde la sumedenia de neconformităţi pe care auditul din luna mai, al Autorităţii Aeronautice Civile din România, le-a depistat în privinţa infrastructurii şi a activităţii aeroportului“, a declarat vineri directorul general al aeroportului, Victor Tarhon, citat de Agerpres.
El şi-a exprimat speranţa ca toate problemele semnalate de autoritate să fie rezolvate până la sfârşitul acestui an.
„Este posibil ca până la 31 martie să avem un studiu şi o aprobare foarte importantă, aceea de procedură de zbor instrumental. Asta înseamnă ca orice navă să poată ateriza şi în condiţii de vizibilitate redusă. La ora aceasta, aeroportul din Tulcea nu corespunde pe acest dezideraţ ceea ce reduce foarte mult nivelul de atractivitate. A fost vară, zilele au fost lungi, a fost senin şi din aceste considerente am avut mişcări de aeronave“, a mai spus directorul general al aeroportului.
Obiectivul societăţii aflate în subordinea Consiliului Judeţean Tulcea este ca până în anul 2024 să înregistreze un număr de 200.000 de pasageri, în condiţiile în care un studiu întocmit anii trecuţi arată că aeroportul tulcean are un potenţial de 1 milion de clienţi.
„Studiul priveşte o arie mult mai largă – judeţele Galaţi şi Brăila, dar şi Ucraina. În Ucraina, aeroportul cel mai apropiat este la 350 de kilometri în Odessa. Prin urmare, atât pasagerii, cât şi marfa ar putea utiliza aeroportul din Tulcea care ar putea deveni un hub pentru cargo. Nu este doar o dorinţă, ci şi o viziune realistă“, a menţionat Victor Tarhon.
Actualul aeroport din judeţul Tulcea a luat fiinţă în anul 1973, prin transferul unităţii aeroportuare care funcţiona la marginea oraşului Tulcea din anul 1952. Aerobaza de la Mihail Kogălniceanu a preluat serviciile efectuate anterior de Transporturile Aeriene Româno-Sovietice. Prin cursele regulate Tulcea-Bucureşti-Tulcea, Tulcea-Constanţa-Bucureşti-Tulcea şi Tulcea-Galaţi-Tulcea se asigura transportul de pasageri şi marfă – peşte, icre, raci, materiale de pescărie, împletituri din papură şi stuf, puiet viu de peşte din China, datele statistice din acea perioadă arătând că pe aeroportul Tulcea operau până la 30 de aeronave pe zi.
În anul 2009, unitatea aflată în subordinea CJ a căpătat statut de aeroport internaţional, iar numele acesteia a devenit ‘Delta Dunării’. Aeroportul găzduieşte curse ocazionale, numărul mişcărilor de aeronave înregistrate anual fiind de circa 1.800, în condiţiile în care nu există o cursă regulată de transport aerian.