CONSTANȚA: Europa prin ochi de mozaic
Publicat de Arantxa Catană, 22 septembrie 2017, 18:34
Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța a găzduit conferința cu tema „Restaurarea Edificiului Roman cu Mozaic – o prioritate pentru dezvoltarea culturală a oraşului?”.
Cu acest prilej, echipa Colegiului Național „Mircea cel Bătrân”, înscrisă în Programul Euroscola, ediția a X-a (2017-2018), a prezentat rezultatele activităților derulate pe parcursul acestei veri în cadrul campaniei de informare și conștientizare a publicului larg cu privire la valoarea de patrimoniu a Edificiului Roman cu Mozaic și cu privire la necesitatea protejării și promovării acestuia.
„Programul Euroscola este un program educativ care își propune să aducă în centrul atenției istoria și valorile europene și să întărească sentimentul unei identități europene. Dat fiind faptul că reprezentanții Parlamentului European și ai Consiliului Europei au proclamat anul 2018 drept Anul Patrimoniului Cultural European, problematica ediției de anul acesta se concentrează pe rolul patrimoniului local și național în consolidarea identității europene. Am ales Edificiu Roman cu Mozaic, în primul rând că are o valoare istorică deosebită, are o valoare arhitecturală şi arhitectonică de excepţie şi reprezintă o atracţie deosebită pentru oraşul nostru. Copiii au făcut o campanie de promovare a acestui edificiu atât în spaţiul virtual cât şi în teren. Au creat pliante care au fost distribuite turiştilor, au realizat filmuleţe. Vom trimite dosarul, cu toate activităţile desfăşurate în proiect, la Bucureşti pentru evaluare. În cazul în care echipa noastră va fi câştigătoare vom participa la un eveniment care se desfăşoară la Strasburg anual, este vorba despre ziua Euroscola, o zi care reuneşte elevi din toate cele 28 de state participante” a declarat profesorul coordonator Mihaela Dancu.
„Europa prin ochi de mozaic” s-a numit campania realizată de cei 24 de mircişti. Vlad Dogaru, elev în clasa a X-a, speră ca edificiul să fie inclus în patrimoniul european.
„Primul nostru pas a fost să creăm un videoclip de promovare, am adunat 45.000 de vizionări pe pagina noastră de Facebook, am încercat să aducem numele Edificiului Roman cu Mozaic prin toate oraşele din Europa şi de asemenea am avut o campanie de promovare prin împărţirea de materiale promoţionale. Avem speranţe mari, că vom ajunge la Strasburg, pentru că am depus foarte mult efort, am depus suflet, chiar considerăm că edificiul trebuie reabilitat pentru că este un simbol al orşului nostru. Dacă nu vom câştiga suntem mulţumiţi că am putut face ceva la nivel local. Este mare lucru să dai dovadă de implicare civică”, a precizat Vlad Dogaru.