CFR – Sunt operaționale 48 de șantiere pentru lucrări de reparații pe rețeaua feroviară
Publicat de Arantxa Catană, 20 iulie 2017, 17:16
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are deschise la ora actuală 48 de șantiere feroviare pentru lucrări de întreţinere, reparaţii curente și capitale la infrastructura feroviară, în vederea ridicării restricțiilor de viteză și pentru îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie. Valoare totală estimată a lucrărilor este de 141,6 milioane lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri proprii ale companiei și de la bugetul de stat.
În jumătatea de sud a țării, pe raza Regionalelor CF Galați, Constanța, Bucureşti, Craiova și Timișoara sunt operaționale 17 de șantiere pentru lucrări de reparații la linii, aparate de cale, poduri, podețe și clădiri de stații. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 35,5 milioane lei.
Secții de cale ferată în lucru:
– secția Videle-Ciolpani – lucrări de reparații, poduri, podețe și de consolidare terasament la km 53+220-53+260
– secția Giurgiu-Videle – reparații podeț de la km 53+570
– secțiile Racordare Buciumeni-Mogoșoaia și Chitila-Băneasa – lucrări de reparații și întreținere linii
– secțiile Chitila-Pitești, Vadu Lat – Zăvestreni și în stațiile Ghergani (linia II), București Nord (linia III Grivița), București Triaj (liniile 8D2 și 9D2) și București Grivița
– secția Videle-Orșova – reparații pod km 266+999
– secția Lainici-Pietrele Albe – reparații linii la km 101+875-104+000
– secția Măldăeni-Mihăești-Radomirești – reparații linii directe din stații
– secția Călimănești-Cozia – reparații linii km 312+700-313+100
– intervalul de stații Golești–Piatra Olt – reparații linii km 95+614-154+461 și în stațiile Ciolpani, Gălăteni, Caracal și Roșiori Nord în zona aparatelor de cale sau pe liniile directe
– intervalul de stații Banu Mărăcine-Malu Mare (fir I), Leu–Malu Mare (fir I), Vârciorova-Orșova (km 383+600-384+500) și în stațiile Filiași și Răcari – reparații linii directe și în zona aparatelor de cale
– stația CF Mangalia – reparații linie CF în curbă și înlocuirea traverselor de lemn cu travese de beton
– intervalul de stații Cataloi-Tulcea Mărfuri – reparații linie CF în curbă și înlocuirea traverselor de lemn cu travese de beton
– stația Timișoara Nord – lucrări de reparații tunel pietonal, spații de exploatare și holul caselor de bilete
– stațiile Brad și Petroșani – reparații capitale clădire
– secția Ilia-Lugoj – reparații și refacție parțială de traverse
– secția Orșova-Jimbolia – reparații capitale la podul d ela km 397+886
În centrul țării, pe raza Regionalei CF Brașov, sunt operaționale 12 de șantiere pentru lucrări de reparații la linii, la instalaţiile de dirijare a traficului (SCB/CED/BLA), aparate de cale, poduri, podețe și clădiri de stație. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 47,4 milioane lei.
Secții de cale ferată în lucru:
– în stațiile: Ghimbav, Ghimbav-Codlea, Codlea, Codlea-Dumbrăviţa, Dumbrăviţa-Vlădeni, Vlădeni-Brădet, Brădet, Şercaia, Făgăraş-Voila, Voila, Voila-Ucea, Ucea, Ucea-Arpaş, Rastolita, Galautas, Subcetate Mures, Lazarea, Gheorghieni, Voslobeni, Brașov, Sighișoara, Alba Iulia, Augustin, Racoș, Rupea și pe distanțele Siculeni-Mihăileni, Miercurea Ciuc-Siculeni, Siculeni-Mădăraș, Timișu de Sus-Dârste, Racoș-Rupea – reparații la la instalaţiile de dirijare a traficului (SCB/CED/BLA)
– secția CF Miercurea Sibiului-Cunța (km 52+244-61+582) – reparații linie
– pod km 89+476 și podeț km101+727 între Brașov și Podu Olt – reparații infrastructură
– în stația Brașov – reparații clădire de călători și tunel pietonal
– stațiile Stânceni, Târgu Mureș Sud, Deda, Vânători, Sighișoara și pe intervalul Podu Olt-Tălmaciu-Selimbar de la km 372+000 la km 387+300
– între stațiile Sibiu și Copșa Mică – lucrări de reparații podeț și amenajare albie la podeț km 422+512
În partea de nord a țării, pe raza Regionalelor CF Cluj și Iași sunt operaționale 16 de șantiere pentru lucrări de reparații la linii, aparate de cale, poduri și tuneluri. Valoarea totală a contractelor aflate în derulare este de 58,7 milioane lei.
Secții de cale ferată în lucru:
– linia Valea Vișeului-Petrova – reparații capitale la tunel Runcu
– linia Iza-Vișeul de Jos – consolidare portal de ieșire tunel Drăgoioasa
– secția Apahida-Cluj Napoca – reparații pod km 493+018 (proiectare și execuție)
– secția Lăpușel-Baia Mare – reparații capitale la pod km 172+603
– secția Apahida-Jucu – reparații linie fir II de la km 0+727 la km 8+483
– secția Călărași Turda-Valea Florilor (fir I+II) și în stațiile Vadu Crișului, Tileag, Episcopia Bihor și Oradea – lucrări de consolidare linii și aparate de cale
– secția Pașcani-Iași – lucrări de refacție și ciuruire de la km52+000 la km 61+000
– secția Măgura Ilvei-Ilva Mare – lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale de la km 21+637 la km 22+050
– secția Ploiești-Vicșani – lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale linii din stațiile Vicșani și Dornești
– secția Prisaca Dornei-Câmpulung Est – lucrări de reparații prin înlocuire traverse de lemn și completare cu material mărunt de cale de la km 60+640 la km 61+050
– stația Suceava Nord – reparații clădire de călători
Lucrările de reparaţii și consolidare a elementelor infrastructurii ferovare se vor executa în paralel cu asigurarea traficului în condiţii optime pe toate segmentele de cale ferată menţionate şi au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie şi a gradului de confort.