Şeful OPC Constanţa – „Înaintea oricărei idei de înavuţire trebuie să stea respectul faţă de consumator”
Publicat de Arantxa Catană, 19 iulie 2017, 18:01
Investitor în turism și președinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc Mohamad Murrad s-a declarat împotriva mediatizării deficiențelor descoperite în urma controalelor comisarilor de la Protecția Consumatorului. În opinia acestuia, descoperirile comisarilor CJPC și atenția acordată de presă strică imaginea litoralului în general.
„Controlează 10 hoteluri, găsesc un hotel cu nereguli, fac din asta mare tam-tam, ca să le arate șefilor lor că ei fac treabă, dar indirect ne fac imaginea negativă. Normal ar fi dacă au fost la 10 hoteluri dintre care 9 sunt în regulă, în comunicatul de presă să spună cele 9 hoteluri sunt ok, iar unul care nu este în regulă, încât presa să aibă și știri negative și știri pozitive. Nu sunt de acord să se facă imagine negativă unui sector economic important“, a declarat Mohamad Murrad.
Premierul Mihai Tudose este de părere că organismele de control trebuie să acționeze responsabil și fără exagerări.
„Atâta timp cât aceste armate de oameni în control și în verificări vor acționa cu bună credință și pentru interesul cetățeanului și al turismului sunt perfect de acord. Nu îmi plac acei eroi de peste noapte care se trezesc foarte brusc că ei sunt salvatorii nației și taie în carne vie chiar și acolo unde nu este cazul, neaplicând nici măcar legislația pe legea prevenției. Bineînțeles, acolo unde sunt cazuri flagrante cu alimente stricate, cu spații de cazare demne de orice altceva numai de cazarea unui turist nu, evident că măsurile drastice se impun și pot fi date și ca exemplu“, a precizat premierul Mihai Tudose.
Contactat de Radio Constanța pentru un punct de vedere în acest sens, comisarul șef al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a afirmat că se acționează în spiritul respectului pentru consumator.
Constantinescu: Mesajul ferm pe care l-am transmis, scoţând la lumină lucrurile pe care le-am găsit ca derapaje mă ajută atât pe mine, în calitate de comisar-şef să transmitem comercianţilor, în general, că înaintea oricărei idei de înavuţire trebuie să stea respectul faţă de consumator.
Reporter: Cam cât la sută din ce aţi controlat prezintă deficienţe?
Constantinescu: Mult sub 30% prezintă deficienţe, dintre care majoritatea sunt minore. Undeva în jurul cifrei de 5-6% se ridică cele pe care le-am găsit cu derapaje majore. Am efectuat, în ultimele două luni, peste o mie de acţiuni de control“.
Comisarul șef al Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu a mai afirmat că, din cauza restrângerii duratei sezonului estival putem considera că în această perioadă încă se lucrează pentru pregătirea afluxului maxim de turiști care vor veni pe litoral după terminarea admiterii la facultăți. Însă, abaterile grave care pun în pericol sănătatea sau chiar viața consumatorilor nu intră sub incidența principiilor legii prevenției.