Criza polițelor RCA: Firmele de Auto Service cer demiterea întregii conduceri a ASF
Publicat de , 8 mai 2017, 08:26
Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) a transmis in aceasta dimineata o scrisoare deschisa adresata Presedintelui Camerei Deputatilor, Liviu Dragnea, pe tema repetarii iminente a crizei RCA, se arată într-un comunicat de presă pe care îl redăm mai jos:
In scrisoarea transmisa catre Presedintele Camerei Deputatilor, ASSAI a explicat succint impactul cresterii pretului RCA asupra celor 6 milioane de proprietari de autovehicule si industriei de transport, riscurile la care se supun institutiile romanesti, precum si incapacitatea institutiilor romanesti de a gestiona aceasta criza majora care se prefigureaza, precum si unele solutii care ar trebui adoptate urgent.
“In momentul de fata, singura persoana care detine parghiile politice potrivite si are autoritatea parlamentara necesara rezolvarii crizei RCA este domnul Liviu Dragnea. Miracole nu se pot intampla in zece zile dar, luarea unor masuri ferme si corecte in perioada urmatoare ar conduce la reducerea amplorii consecintelor negative pe termen scurt si mediu.” a declarat Cristian Muntean, Presedinte ASSAI.
La aproape 6 luni de la decizia de plafonare a tarifelor RCA, statul roman se afla exact in aceeasi situatie, fara solutii, fara nicio strategie, cu persoane total nepotrivite in conducerea ASF si o industrie de transport care nu mai este dispusa la concesii si care se pregateste de proteste.
Prelungirea cu inca 3 luni a perioadei de plafonare a tarifelor RCA ar putea fi adoptata doar in conditiile in care o serie de masuri de corectare a acestei situatii nu ar fi dat rezultate. ASF nu a luat nicio masura realista si concreta in cele 6 luni pentru corectarea derapajelor de cost din piata de asigurari si in aceste conditii, in care nu a fost adoptata nicio masura, este aproape imposibil sa fie intrunite conditiile minim necesare prelungirii perioadei de plafonare a tarifelor RCA cu inca 3 luni.
Misu Negritoiu, persoana responsabila de criza RCA din anul anterior, precum si de modul defectuos de gestionare a scandalului nationalizarii pensiilor private, a intins o noua capcana statului roman prin neluarea niciunei masuri care sa conduca la reasezarea tarifelor RCA, aruncand in mod deliberat piata intr-o noua criza, reducand semnificativ posibilitatea prelungirii perioadei de plafonare a tarifelor RCA.
“O eventuala prelungire a perioadei de plafonare a tarifelor RCA ar conduce doar la castigarea de timp pentru statul roman si consumatori, insa nu ar rezolva problema pretului RCA, pentru ca statul roman, in loc sa trateze cauza, ia in calcul sa trateze efectele”, a explicat Cristian Muntean, președintele ASSAI.
In situatia putin probabila in care s-ar putea prelungi perioada de plafonare a tarifelor RCA, statul roman se confrunta cu doua probleme majore, care duc inevitabil spre esec:
1. Lipsa unei strategii (plan de masuri);
2. Lipsa unor persoane pregatite in conducerea ASF care sa implementeze si sa gestioneze aceasta criza.
Sansele adoptarii legii RCA in urmatoarele 10 zile sunt aproape nule si asta pentru ca doar la Comisia de Buget Finante au fost depuse 327 de amendamente si este foarte posibil, ca adunand toate amendamentele fiecarei comisii, sa ajungem sa dezbatem peste 700 de amendamente, in conditiile in care dorim sa avem o lege buna si echilibrata, care sa rezolve problemele pietei, avand ca termen de legiferare data de 18 Mai 2017.
Cand vrei “sa omori o lege”, o trimiti spre analiza si dezbatere la mai multe comisii parlamentare si exact asta s-a intamplat cu legea RCA, aceasta fiind transmisa la 4 comisii in Camera Deputatilor (Comisia de buget-finante, Comisia pentru industrii, Comisia pentru transport si Comisia juridica).
Chiar daca statul roman se afla in situatia unui student iresponsabil care in zilele urmatoare are de sustinut un examen foarte dificil si important si nu a invatat nimic timp de 6 luni de zile, inca nu este prea tarziu ca statul roman sa ia masurile corecte si urgente, cum ar fi:
1. Destituirea intregului consiliu al ASF;
2. Cooptarea unei echipe de specialisti in asigurari si in gestionarea de crize;
3. Investirea acelei echipe cu un mandat temporar, pentru perioada de criza, in conducerea ASF, precum si in relatia cu Parlamentul Romaniei;
4. Elaborarea unui plan de masuri pe termen scurt si mediu;
5. Implementarea masurilor si mentinerea dialogului cu piata de asigurari si industria impactata;
ASSAI, alaturi de o echipa de specialisti din piata de asigurari, ASF (esalonul 2) si piata de brokeraj, isi exprima disponibilitatea de a sustine un grup de lucru care sa gestioneze criza RCA in perioada urmatoare.
“Daca nu vom lua masurile corecte, ferme si urgente in urmatoarele zile, este foarte posibil ca 6 milioane de proprietari de autovehicule sa caute vinovatii”, a conchis Cristian Muntean.