Începe licitația pentru construirea podului BRĂILA-TULCEA
Publicat de , 27 aprilie 2017, 15:39
Documentația privind proiectarea și execuția podului Brăila-Tulcea va fi publicată în cel mult 24 de ore în Sistemul Electronic de Achizitii Publice, a anunțat premierul Sorin Grindeanu la începutul ședinței de Guvern. Potrivit acestuia, investiția legată de podul Brăila-Tulcea se ridică la aproximativ 500 de milioane euro, bani atrași din fonduri europene. Sorin Grindeanu a cerut ca demersurile legate de acest proiect să fie rapide, transparente și legale.
Lungimea totală a Proiectului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.
Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea.
Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției depașeste 2 miliarde de lei, fără TVA.
Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adauga lungimii podului suspendat.
Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcătuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având de câte 2,80 m fiecare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.
Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.
Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km și va fi preăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.
Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces în lungime de câte 110,00 metri fiecare.
Traseul include o ramificație pe direcția Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).
Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.