CNAIR rezolvă problema blocajelor de pe Centura București
Publicat de , 8 aprilie 2017, 18:39
Sensurile giratorii din zona Pasajului Otopeni vor elimina blocajele de pe Centura București. Proiectul propus de CNAIR SA și avizat de Inspectoratul General al Poliției Române elimină toate virajele de stânga. Acest lucru a fost necesar ca urmare a depășirii capacității de circulație a intersecției, situație care se constată în prezent prin cozi interminabile la intrările în intersecție, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.
În afara eliminării acestui efect direct al depășirii capacității de circulație a intersecției se introduc la nivelul acesteia inclusiv măsuri suplimentare de creștere a siguranței circulației prin eliminarea unor puncte de conflict aferente virajului la stânga, mai arată sursa citată.
De asemnea, prin soluția nouă care presupune o creștere a capacității de circulație se obțin efecte pozitive pentru toți participanții la trafic. Unul dintre acestea este reprezentat de fluidizarea circulației și implicit a timpului petrecut în trafic.
Proiectul presupune următoarele lucrări de execuție:
– Lucrări de execuție în vederea reamenajării intersecției existente de sub Pasajul Otopeni;
Configurația intersecției propuse spre implementare în zona de sub Pasajul de la Otopeni păstrează în cea mai mare parte configurația existentă, asigurându-se astfel, inclusiv ușurinta la implementare și asigurarea unui confort optim la nivelul conducătorilor auto pe parcursul lucrărilor de execuție. Astfel, ambele bretele care deservesc accesul spre și dinspre DN 1, își mențin sensurile de mers, singura modificare fiind practic interzicerea virajului la stânga și amenajarea în acest sens a intersecției.
– Lucrări de execuție în vederea transformării punctelor de întoarcere existente în sens giratoriu, respectiv circulație în regim de sens giratoriu pe Centura București, la km 1+277, la intersecția cu Strada Drumul Gării (zona Lukoil la sfârșitul Rampei Podului Hobanat dinspre Tunari) și la km 69+031, aproximativ 2950 m față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia;
Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 1+277 (sfârșit rampă pod hobanat dinspre Tunari), în sens giratoriu rezolvă inclusiv problema accesibilității pentru zona deservită de acesta. Se păstrează scopul inițial pentru care a fost realizat, respectiv punct de întoarcere.
Transformarea punctului de întoarcere existent de la km 69+031, aproximativ 2.950 de metri față de pasajul Otopeni de pe DN1, spre Mogoșoaia într-o zonă cu circulație în regim de sens giratoriu cu păstrarea scopului inițial pentru care a fost realizat respectiv punct de întoarcere.
Lucrările de execuție presupun totodată amplasarea de parapet prefabricat din beton tip New Jersey (separatori de sens) în axa drumului de Centură. Aceste lucrări vor fi executate pe toată lungimea sectorului de Centură delimitat de cele două puncte existente de întoarcere și transformate în sensuri giratorii definitive.
Acest proiect a fost demarat în anul 2015, avizat în iulie 2016, iar execuția sa a început anul acesta din fondurile de invesții ale CNAIR SA. Acest contract este derulat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București, mai arată sursa citată.