Faci cumpărături pe internet? În cazul unei probleme nici instituțiile de control nu pot interveni
Publicat de Arantxa Catană, 3 aprilie 2017, 17:04
Când faceţi cumpărături pe internet trebuie să vă asigurați că vânzătorul este o firmă şi nu o persoană fizică.
În cazul în care aveţi probleme, singura cale de atac este instanţa.
Tranzacţiile realizate între persoanele fizice nu se pot reclama la Protecţia Consumatorului.
„Capcanele pot fi multiple. Inventivitatea românului este nemărginită, de la prezentarea unor caracteristici altele decât cele pe care le are produsul. Se mai practică – cumpără cinci bucăți că îți fac reducere de nu stiu cât, de fapt el vinde produse mult mai multe pentru că avantajul consumatorului este mult mai mic. Atât timp cât nu ai documente, niciuna dintre instituțiile de control nu poate să inițieze o cercetare, pentru că ce va cerceta? Un număr de telefon care la data la care a fost făcută reclamația poate nici nu mai există?”, a declarant pentru Radio Constanța comisarul Cristina Rusu.
Returnarea în 14 zile calendaristice se referă doar la comeţul online.
Cel mai grav este atunci când datele vânzătorului de pe internet se rezumă doar la un număr de telefon.