CONSTANȚA: Primarul și directorul CN APMC ascultă astăzi păsurile operatorilor portuari
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 9 martie 2017, 11:40 / actualizat: 9 martie 2017, 12:54
După conferința pe care au susținut-o astăzi în Port, primarul municipiului Constanța și directorul general al CN APMC aveau fixată o întrevedere și cu operatorii portuari. Edilului Decebal Făgădău i s-a părut oportunitatea cea mai bună să afirme că, pentru el, ca șef al administrației locale, întâlnirea cu administrația portului și cu operatorii este esențială. „Eu vin în fața dumneavoastră mai mult ca un burete, ca să aflu ce am eu de făcut“, declară primarul.
Făgădău a reiterat faptul că vrea să unească orașul cu portul.
Cornel Idu, unul dintre cei mai influenți operatori din Portul Constanța a fost primul care a luat cuvântul spunând că și-ar dori ca Administrația Portului Constanța să impună un set de reguli care să fie și respectate. „Ne confruntăm cu o rezistență a autorităților față de ceea ce este nou: pilotaj, remorcaj… Aș dori să văd că APC nu mai plătește dividente la Fondul Proprietatea“, a spus omul de afaceri.
Directorul general al CN APMC, Dan Tivilichi, spune că recunoaște nevoile foarte mari de reparații la infrastructura portuară.
Primarul Decebal Făgădău afirmă că există un studiu de fezabilitate pentru consolidarea taluzului de la Poarta 1 – Poarta 9. „Avem un proiect numit Artera. Pleacă de la Gară și folosește vechiul drum spre Port. Avem un plan de mobilitate 1 Mai – Șoseaua Mangaliei – 1 Decembrie 1918 – Alexandru Lăpușneanu. Parcul de la Gară ca fi un fel de sens giratoriu. De altfel, la Gară vor fi modificări de amploare. Vom realiza o parcare subterană, iar stațiile de autobuz și taxi vor fi separate“, a anunțat primarul Constanței.
Făgădău a mai dezvăluit astăzi la întâlnirea cu operatorii portuari că a purtat de o corespondență cu Oil Terminal încă din anul 2015 privind „zona poluată istoric“ între Podul de la Butelii și Gară.
Primarul Constanței le-a mai spus celor prezenți la întâlnire despre experiența pe care a avut-o când a vizitat Portul din Rotterdam. Făgădău a fost impresionat de faptul că atât primarul, cât și principalul său opozant politic i-au prezentat fiecare portul plimbându-l cu aceeași mașină. „Am constatat că în port nu erau mașini mici. La noi am văzut peste 90% mașini mici, cele mai multe cu un singur pasager“, a spus Făgădău.
Citește și…
Ce proiecte au Primăria și CN APMC pentru modernizarea Portului Constanța