Comunitatea „Țăranilor Dobrogeni“ devine din ce în ce mai puternică. Ce s-a întâmplat astăzi la Constanța
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 25 februarie 2017, 14:45
Iarmarocul de odinioară la care mergeau țăranii o dată pe săptămână are o altă dimensiune în zilele noastre . O lume veche, într-una nouă e un fenomen social ce apare prin platforma online ”Țăranii Dobrogeni”.
De la ouă, lapte, brânză, legume până la carne de porc vietnamez , există o varietate extrem de largă de produse vândute, cumpărate sau pur și simplu admirate pe grupul de Facebook , de cei peste 50 000 de membri. 20 % dintre ei sunt producători, estimează administratorul grupului de pe Facebook „Țăranii Dobrogeni“, Claudiu Moroșanu:
„Producător este clar că nu poate fi oricine, însă sunt și unii sezonieri care vin și pleacă. De exemplu acum, în primăvară, trebuie să apară legumele de seră, roșiile… La sfârșit de iarnă începe să dispară carnea de porc. Crescătorii de porci nu mai au acum ce să vândă, decât dacă le-a mai rămas ceva din timpul iernii. Cine vrea acum pui, acum abia apar puii. Sunt mici, trebuie hrăniți, ei ar fi trebuit să apară abia în vară. Dacă vreți pui proaspeți de la țărani, nu veți găsi decât găini. Sunt unii clienți nedumeriți că li s-a livrat găină. Este clar că, în bătăturile țăranilor nu găsești pui la ora asta“, a precizat Claudiu Moroșanu.
Cum cantitățile comercializate sunt mici , iar distanța de livrare este mare , inițiatorii platformei on line s-au gândit ca gospodarii să se constituie într-o asociație care să îi ajute să depășească stadiul de subzistență . Asociația ”Țăranii Dobrogeni” a devenit membră a Asociației „Inomar Cluster” Constanța .
Cluster este o concentrare geografică de companii și instituții interconectate într-un anumit domeniu care lucrează în parteneriat , sub o strategie comună , explică președintele ,Stănică Enache:
„Clusterul este de fapt o alianță între organizații, între oameni care își propun să-și desfășoare activitatea într-un mediu favorabil“.
La rândul lor, cei de la Inomar Cluster Constanța s-au unit cu reprezentanța similară din Transilvania, pentru a găsi soluții de promovare a produselor, mai spune Stănică Enache :
„Ne-am unit astăzi împreună cu clusterul Transilvania. Ei sunt deja la un nivel avansat , iar împreună vom concepe soluții de promovare inteligentă, legitimă, legală, a produselor și serviciilor tradiționale dobrogene“.
Concluziile primei adunări a ”Țăranilor Dobrogeni” sunt că nu se mai poate continua fără o formă legală de a livra un produs și soluțiile ar fi: piețe locale amplasate la până la 75 de km distanță față de producător , pensiuni turistice unde turisții veniți pe litoral să fie invitați să consume produse autentice dobrogene și promovarea lor la târguri naționale și internaționale.
Un material realizat de Liliana Fustanela