Tour-operatorii de pe litoral și din Delta Dunării, nemulțumiți de bugetul alocat promovării turismului
Publicat de , 25 ianuarie 2017, 16:31 / actualizat: 26 ianuarie 2017, 7:17
Reprezentanți ai Asociației Litoral-Delta Dunării au avut, miercuri, o întrevedere cu ministrul Turismului. Surse din turismul litoral spun că tour-operatorii și agenții de turism sunt nemulțumiți de valoarea bugetului, comparativ cu promisiunile făcute, în special în privința alocărilor bugetare destinate promovării. Comparativ cu ponderea turismului în PIB, bugetul alocat este foarte mic, mai spun sursele citate.
Guvernul a alocat pentru promovarea turismului un buget de care turoperatorii se arată dezamăgiți. Mulți s-au extaziat când au văzut în programul de guvernare al PSD un buget de promovare turistică de 280 de milioane de lei pe 4 ani, respectiv 15,5 milioane de euro pe an. Acum s-au trezit cu un buget de promovare pentru 2017 de trei ori mai mic decât se așteptau, conform profit.ro.
Proiectul de buget pentru nou-înființatul minister al Turismului prevede o sumă totală de 80 de milioane de lei (18 milioane euro) care urmează a fi alocată în acest an. Ministrul Turismului, Mircea Dobre, precizează pentru Profit.ro că, din această sumă, banii destinați promovării turismului românesc în țară și străinătate vor fi 5 milioane de euro. Prin comparație, anul trecut a fost acordat pentru promovarea turismului, inițial, suma de 2 milioane de euro, iar ulterior, la rectificarea bugetară, a mai fost acordat 1 milion de euro.
Mulți turoperatori importanți de turism au fost invitați, înainte de alegeri, la o întâlnire cu liderul PSD, Liviu Dragnea, care le-a prezentat programul de guvernare al partidului, în care, la capitolul „Promovarea României ca destinație turistică”, era trecută suma de 280 de milioane de lei pentru patru ani, ceea ce ar fi însemnat 15 milioane de euro pe an. Indiferent de culoarea politică, agenții de turism și hotelierii au fost încântați de această perpectivă.