Drepturi în plus pentru agenţiile de administrare fiscală. Date noi pe care le pot cere
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 2 ianuarie 2017, 12:34
Agenţiile de administrare fiscală locale pot cere datele de identificare ale persoanelor fizice şi ale firmelor ce deschid sau închid un cont bancar. ANAF primeşte deja de la 1 iulie aceste informaţii.
Măsura este prevăzută în Ordinul Ministerului Finanţelor Publice (MFP) nr. 3592/2016 pentru modificarea şi completarea Procedurii de furnizare de informaţii conform art. 61, publicat în Monitorul Oficial în decembrie, transmite digi24.ro.
Astfel, la cererea justificată a organului fiscal local sau a altei autorităţi publice centrale şi locale, Fiscul transmite celor dintâi anumite informaţii referitoare la conturile bancare, pe care ANAF le primeşte deja de la bănci, zi de zi, de la 1 iulie 2016, scrie avocatnet.ro.
Mai precis, este vorba despre o listă cu persoanele care îşi deschid sau închid un cont bancar, indiferent de calitatea acestora: persoane fizice, firme sau entităţi fără personalitate juridică (persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi familiale etc).
În plus, organele fiscale locale pot solicita de-acum şi datele de identificare a persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise la bănci, transmiterea informaţiilor urmând să se facă doar pe cale electronică, prin intermediul sistemului informatic propriu al Fiscului, respectiv platforma PatrimVen.