Investițiile IMM-urilor în Delta Dunării trebuie să vizeze turismul
Publicat de , 16 septembrie 2016, 16:44
Acțiunea IMM-urilor în domeniul investițiilor teritorial-integrate (ITI) în Delta Dunării trebuie să vizeze turismul și dezvoltarea durabilă, a spus, vineri, președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, la conferința de relansare a Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii Tulcea.
Conform unui comunicat al CNIPMMR, remis vineri ARGERPRES, cu prilejul lansării PIMM Tulcea a fost organizată conferința cu tema „Susținerea dezvoltării IMM-urilor în cadrul ITI Delta Dunării — Programul Operațional Regional 2014-2020”.
‘Acțiunea IMM-urilor în domeniul ITI Delta Dunării trebuie să vizeze turismul și dezvoltarea durabilă. Cei 10% disponibili pentru acțiuni ITI din bugetul programelor operaționale trebuie să fie accesat prin parteneriat public-privat. Este datoria și obligația acestei regiuni, ca acest progam să fie un succes astfel încât modelul să fie replicat și în alte zone. Nu trebuie să intervenim în niciun fel în dezvoltarea armonioasă a Deltei Dunării respectând biodiversitatea acesteia. Obiectivele noastre trebuie să vizeze crearea de firme și susținerea acestora prin granturi și instrumente de tip revolving, dar și dezvoltarea de incubatoare de afaceri’, a spus Florin Jianu.
La eveniment au fost prezenți reprezentanți ai mediului de afaceri românesc, ai autorităților centrale și locale, lideri de organizații patronale membri ai CNIPMMR, reprezentanți ai principalelor instituții financiar-bancare.
Discuțiile din cadrul conferinței au vizat aspecte raportate la Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunării lansată în luna august 2016. Susținerea antreprenoriatului este unul dintre obiectivele prinicipale, viziunea Deltei Dunării fiind aceea a unei zone atractive cu biodiversitate valoroasă și mediu de afaceri dinamic.
În prezent, în cadrul teritoriului ITI Delta Dunării sunt activi aproximativ 2.000 de agenți economici, dintre care 90% sunt microîntreprinderi. Pilonul II prezentat în cadrul strategiei vizează îmbunătățirea economiei și identifică nevoi de investiții ca fiind susținerea IMM-urilor din domeniul turismului. Oportunitățile de finanțare identificate în cadrul documentului strategic au în vedere crearea unor platforme integrate, a unor mecanisme de micro-împrumut pentru IMM-uri și o structură de parteneriat public-privat, dezvoltarea turismului, implementarea unui mecanism de sprijinire a IMM-urilor, furnizaea de consultanță și formare profesională pentru fermieri și forța de muncă din mediul rural, dar și suport TIC pentru afaceri prin e-portal și scheme de finanțare.