CONSTANȚA: Moștenirea comună lăsată de romani, valorificată de România și Bulgaria
Publicat de Bogdan Comșa, 8 septembrie 2016, 20:24
Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța lansează proiectul „Development and promotion of an integrated cultural heritage tourism product: Route “Roman frontier within the cross-border region Romania-Bulgaria” – Acronim LIMES, cod PRO ETC 15.2.1.067, finanțat prin programul INTERREG VA România – Bulgaria 2014-2020.
Proiectul „Development and promotion of an integrated cultural heritage tourism product: Route “Roman frontier within the cross-border region Romania-Bulgaria” – Acronim LIMES, cod PRO ETC 15.2.1.067 reprezintă un parteneriat al cărui lider este Asociația Municipalităților Dunărene „Dunărea” din Ruse, republica Bulgaria și are ca scop încurajarea folosirii unui produs turistic comun cu privire la moștenirea culturală romană, în aria CBC, prin dezvoltarea unui traseu turistic și cultural integrat: Frontiera romană din regiunea de graniță România – Bulgaria.
Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă valorificarea moștenirii romane din regiunea de graniță și a valorilor culturale prin realizarea unui produs turistic comun integrat. Această acțiune reflectă cel mai bine potențialul de dezvoltare a turismului cultural din regiunea cross border iar cel mai bun rezultat este produsul turistic comun integrat, care reprezintă cea mai bună modalitate de utilizare a potențialului regiunii. Această acțiune va îmbunătăți folosirea moștenirii culturale romane din regiunea de graniță având ca țintă finală creșterea potențialului economic al comunităților, ceea ce duce și la atingerea obiectivului programului.
Prin dezvoltarea unui produs turistic comun, toate părțile interesate pot promova prin intermediul expozițiilor de turism, conferințelor, televiziunii, site-urilor web sau a altor mjloace de comunicare acest traseu turistic istoric și cultural. În acest sens, turiștii locali și străini, organizați în grup sau sosiți individual, vor fi atrași către situri și colecțiile de obiecte.
Principalul rezultat al proiectului este dezvoltarea și îmbunătățirea unui produs turistic: Ruta Frontiera Romană din regiunea de graniță România – Bulgaria.
Proiectul are în vedere realizarea unei strategii comune de dezvoltare, îmbunătățire și inovare, precum și o strategie de marketing și promovare a unui produs turistic.
Grupurile țintă: Autorități Naționale, autorități locale, turiști străini, turiști români și bulgari din afara ariei eigibile a programullui, turiști din zona eligibilă, tur operatori și agenții de turism din regiune, unități de cazare, organizații non-profit din domeniul turismului.
Proiectul va fi implementat în zona de graniță româno – bulgară, pe o perioadă de 24 de luni, între 03.02.2016 – 02.02.2018.