TULCEA: Profesorii învață în străinătate cum să îi ajute pe elevii din medii dezavantajate
Publicat de Bogdan Comșa, 6 septembrie 2016, 18:12
Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Tulcea a început selectarea a 18 cadre didactice care în anul de învăţământ 2016-2017 vor pleca în Marea Britanie, Grecia şi Malta pentru a se instrui în domeniul inserţiei sociale a elevilor proveniţi din medii dezavantajate.
Schimburile de experienţă ale cadrelor didactice din judeţul Tulcea fac parte din proiectul ‘European Values for Inclusive Schools – EVIS’, cofinanţat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene, care are drept public ţintă trei unităţi de învăţământ din municipiu – Şcoala Gimnazială ‘Grigore Antipa’, Şcoala Gimnazială nr. 12 şi Şcoala Profesională ‘Danubius’.
‘Am început deja selecţia cadrelor didactice din cele trei unităţi de învăţământ. Condiţiile care stau la baza procesului de selecţie nu sunt foarte restrictive. De exemplu, cadrul didactic trebuie să deţină responsabilităţi la nivelul şcolii, să predea la o clasă cu copii proveniţi din medii dezavantajate, să aibă disponibilitate de a participa, să-şi motiveze necesitatea participării la curs’, a declarat pentru AGERPRES inspectorul şcolar din ISJ Marinela Peiciu.
Primul program de formare care vizează creativitatea şi multiculturalitatea se va desfăşura în Malta, în primul trimestru şcolar, al doilea, un curs pe diversitate şi egalitate între elevi, va avea loc în perioada 3-15 martie 2017, în Marea Britanie, iar ultimul se va desfăşura în perioada 9-15 aprilie 2017, în Grecia şi vizează practici incluzive în clasa primară.
‘Proiectul EVIS urmăreşte să aducă valorile europene precum respectul, acceptarea, toleranţa şi nediscriminarea mai aproape de dascălii tulceni, pentru a-i abilita să fie constructori şi promotori ai şcolii incluzive’, a mai spus reprezentanta ISJ.
Cele trei unităţi de învăţământ, potrivit sursei citate, au fost selectate pentru a participa în proiectul EVIS ca urmare a profilului comun al elevilor, mulţi dintre aceştia provenind din medii dezavantajate.
Numărul total al elevilor din cele trei şcoli din municipiul Tulcea, beneficiari ai activităţilor din cadrul proiectului, este de 1.259, iar bugetul proiectului este de 48.300 de euro, suma fiind suportată integral din fonduri europene.
AGERPRES
Foto: bistriteanul.ro