ANAT preia o parte din turiștii față de care Mareea nu își mai poate onora angajamentele asumate
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 4 septembrie 2016, 11:03
Turoperatori membri ANAT, reprezentanții ai Mareea și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie.
O parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării. În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.
”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depăsească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.
ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).
Turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și a anunțat că va cere deschiderea procedurii de insolvență.
Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.
”În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților”, declară Alin Burcea, președinte ANAT.
Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.
”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează președintele ANAT.