Ecluze modernizate pe canalele Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 27 iulie 2016, 12:13
Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile SA a finalizat lucrările de execuţie aferente Fazei 1 din cadrul proiectului „Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii”.
Proiectul a fost finanţat prin Programului Operaţional Sectorial Transport 2007-2013.
Scopul proiectului îl reprezintă modernizarea şi reabilitarea echipamentelor şi instalaţiilor pe Canalele Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari pentru garantarea unei bune conexiuni între portul Constanţa şi Dunăre.
În cadrul acestei prime faze au fost modernizate echipamentele şi instalaţiile aferente următoarelor obiective de investiţii:
– Ecluza Agigea – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 2 – mal drept CDMN)
– Ecluza Cernavodă – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 2- mal drept CDMN)
– Ecluza Ovidiu – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 1 – mal stâng CPAMN)
Acesta este cel mai mare proiect naval din România, cu cu o valoare de aproximativ 51,9 milioane de euro. De la 1 august va intra în funcțiune ecluza de la Agigea, urmând ca treptat și celelalte două să fie puse în exploatare.
Timpul de ecluzare pe un fir, se reduce de la 45 de minute la 20 de minute, iar costurile cu întreținerea și consumul de energie vor scădea la jumătate. Lucrările de modernizare trebuie să asigure o bună funcționare pentru următorii 30 de ani.
Canalul Dunare Marea Neagră este al treilea la nivel mondial, după canalele Panama și Suez.