Stăm mai puțin la cozi. Facilități de plată pentru mai multe servicii asigurate de stat
Publicat de Bogdan Comșa, 6 iulie 2016, 15:24
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente confecționării și valorificării plăcuțelor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, autorizațiilor provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal sau în numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet banking dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile unice aferente celor două servicii publice comunitare, deschise de către Instituția Prefectului la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
Pentru Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Constanța contul IBAN este TREZ. CTA: RO33TREZ231502601X026807.
Pentru Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Constanța contul IBAN este TREZ. CTA: RO50TREZ231502602X026808.
Plata în numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank ci numai la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieria Instituției Prefectului, la ghișeul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor și prin mandat poștal.
Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe site-ul Instituției Prefectului sunt afișate: codul de identificare fiscală al Instituției Prefectului, conturile IBAN aferente celor două servicii publice comunitare, adresele punctelor de lucru ale Trezoreriei Constanța și ale casieriei Instituției Prefectului unde se poate face plata în numerar, precum și informațiile care trebuie completate de cetățeni pe documentele de plată (CNP, numele beneficiarului, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului, suma și tipul de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata).
Conform Ordonanței de Urgență, pentru eliberarea pașapoartelor se va face o singură plată într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare, cât și a pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată on-line, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal se va prezenta factura aferentă emisă de Oficiul Poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare ale documentelor emise de M.A.I. rămân neschimbate.
Cetățenii pot depune cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice și simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.
Pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu condiția ca cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii sau poate fi livrat prin curier în schimbul unei taxe suplimentare.
În prezent, Instituția Prefectului – Județul Constanța intreprinde toate demersurile necesare pentru înființarea a două puncte de lucru ale Trezoreriei Constanța la sediul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Constanța de pe b-dul Mamaia nr. 86 și la sediul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple Constanța de pe b-dul Tomis nr. 51.