AUDIO – Lorand Soares Szasz: În România există mulți antreprenori care se trezesc doar ca să facă bani

Publicat de Adrian Băncilă, 30 iunie 2016, 12:39
Atitudinea antreprenorilor români este foarte diferită de cea a vesticilor. Predomină mentalitatea balcanică, latină a antreprenorilor români care pun în centrul afacerii banii, nu clientul.
În opinia lui Lorand Soares Szasz, cel care a susţinut, în Mamaia, seminarul „21 metode pentru a creşte afacerea ta”, explicaţia pentru această mentalitate este legată de comunism, urmaţi de anii în care am conştientizat că putem şi ne dorim o maşină, o casă sau lucruri mai bune.
Câteva dintre greşelile pe care le fac antreprenorii români: nu adoptă o atitudine pozitivă, nu înţeleg importanţa echipei şi nu îşi recompensează angajaţii cum ar trebui.
Vorbitorul Lorand Soares Szasz a susţinut că este foarte important „să dai 100% în ceea ce faci, indiferent ce faci”, iar acest principiu de bază poate fi aplicat atât în afaceri cât şi în viaţa personală.
Lucrul îmbucurător pentru ţara noastră este că există dorinţa de antreprenoriat, suntem o economie tânără în care multe dintre domenii sunt la început, însă ne dezavantajează birocraţia şi lipsa de susţinere din partea statului.
Astfel de evenimente sunt importante în condiţiile în care ne lipseşte educaţia economică, iar cerinţele pieţei nu mai tolearează o mentalitate de genul „Las` că merge şi aşa!” nu mai funţionează.