S-a lansat aplicația Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU)
Publicat de Codrin RAITA, 28 aprilie 2016, 15:47
Departamentul pentru Situații de Urgență a lansat săptămâna aceasta, aplicația “DSU” pentru telefoanele mobile care are rolul de a pregăti populația să facă față situațiilor de urgență, prin accesul la informații, alerte și educație.
Aplicația “DSU” are patru componente:
- Informare – în această secțiune, utilizatorii aplicației vor găsi cele mai noi știri din domeniul situațiilor de urgență, direct de la sursă. Inspectoratele pentru Situații de Urgență, Inspectoratul General de Aviație, Serviciile de Ambulanță, SMURD și Salvamont vor putea oferi informații de interes utilizatorilor aplicației “DSU”. De asemenea, în baza unui parteneriat încheiat cu Agenția de presă News.ro, în secțiunea News Feed a aplicației “DSU”, vor putea fi citite știri de ultimă oră din domeniul situațiilor de urgență sau care au legătură cu acest domeniu.
- Alertare – este pentru prima dată când o aplicație va grupa într-un singur loc toate informațiile despre situațiile de urgență care apar pe teritoriul României. Alertele meteo, cele de inundații, drumuri blocate etc. se vor regăsi în această secțiune. Utilizatorii aplicației “DSU” vor primi push notifications de fiecare dată când apare o alertă în zona lor de interes.
- Raportare – populația are acum ocazia să vină în sprijinul personalului din serviciile de urgență. Oricine este martorul unei situații de urgență, fie că este vorba de inundații, alunecări de teren, incendiu sau accident rutier, va putea trimite fotografii și clipuri video către Departamentul pentru Situații de Urgență. În felul acesta, acțiunea serviciilor de urgență poate fi îmbunătățită prin accesul încă din primele clipe la imagini de la fața locului. Raportarea nu reprezintă totuși un apel la 112 și vor fi folosite de personalul “DSU” pentru a veni în sprijinul echipelor de intervenție.
- Învățare – să știi cum să faci față unei situații de urgență este esențial. De aceea, în această secțiune a aplicației “DSU”, utilizatorii au acces la zeci de articole despre comportamentul în caz de cutremur, inundații, incendii, acordarea primului ajutor și măsuri salvatoare rapide care pot fi luate dacă suntem puși în fața unei situații de urgență. Ca noutate, lecțiile vin și cu teste, unde pot fi verificate cunoștințele acumulate prin parcurgerea articolelor.
“Această aplicație este o premieră pentru România. A fost dezvoltată cu scopul de a pregăti populația să facă față unei situații de urgență, mai ales că în cazul în care apare un dezastru major, trebuie să știm cum să acționăm până la intervenția serviciilor profesioniste. Este esențială alertarea timpurie, o componentă importantă a aplicației “DSU”. Astfel, anumite gesturi, acțiuni pe care le găsim în lecțiile aplicației “DSU” sunt salvatoare de vieți. Prin modulul de raportare, populație poate veni în sprijinul serviciilor de urgență, prin trimiterea de imagini de la fața locului, chiar înainte ca forțele de intervenție să ajungă acolo”, a declarat dr. Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.
Pentru promovarea aplicației “DSU”, Departamentul pentru Situații de Urgență a anunțat și un parteneriat cu Discovery Networks, care va sustine proiectul printr-o campanie de comunicare pe canalele proprii si ale partenerilor sai.
Dezvoltarea aplicației “DSU” a fost sprijinită de Fundația pentru SMURD, care are ca scop îmbunătățirea calității vieții persoanelor care locuiesc și muncesc în România, prin sprijinirea dezvoltării sistemului integrat medical și tehnic de urgență și prim ajutor.
Căutați “DSU” în Apple Store și în Google Play și descărcați gratuit aplicația.