ANAF actualizeazã procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA
Publicat de Adrian Băncilă, 14 aprilie 2016, 12:22
ANAF actualizeazã Procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA aferentã importurilor și achizițiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene de cãtre persoanele impozabile stabilite în România procedurã care a fost aprobatã prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã nr.3/2010, pentru a asigura corelarea cu noile modificãri legislative: Codul fiscal, Codul de procedurã fiscalã și normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
Actualizarea și corelarea procedurii se realizeazã prin emiterea unui nou ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscalã, prin care este stabilitã noua procedurã de primire a acestor cereri de rambursare.
Începând cu data de 1 ianuarie 2016 au intrat în vigoare Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificãrile și completãrile ulterioare și Legea nr.207/2015 privind Codul de procedurã fiscalã, cu modificãrile și completãrile ulterioare, acte normative prin care s-au adus, atât modificãri de formã vechilor coduri, cât și modificãri de fond unor dispoziții legale. Prin Hotãrârea Guvernului nr.1/2016, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.22 din 13 ianuarie 2016, au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, prin care sunt reglementate condițiile cu privire la depunerea de cãtre persoanele impozabile stabilite în România a cererilor de rambursare a TVA, prin care se solicitã rambursarea taxei achitate pentru importuri și achiziții de bunuri/servicii într-un stat membru al Uniunii Europene.