EXCLUSIV. Oficial, despre modificările la facturile de gaz
Publicat de , 27 februarie 2016, 15:29
Având în vedere faptul că pe adresa redacţiei am primit mai multe sesizări din rândul ascultătorilor Radio Constanţa, care fac referire la modificările resimţite în urma preluării companiei Congaz de către GDF SUEZ Energy România, Readacţia a trimis companiei o solicitare oficială.
„Vă rugăm să ne sprijiniţi în lămurirea tuturor problemelor semnalate. Menţionăm că Radio Constanţa face parte din Societate Română de Radiodifuziune, serviciu public de interes naţional, conform legii nr. 41/1994”, se arăta în documentul respectiv.
Iată răspunsul primit, aşa cum ne-a fost remis, oficial.
1.S-a modificat procedura de calcul a consumului?
Procedura de calcul a consumului nu s-a modificat. Conform prevederilor Ordinului ANRE nr. 77/2009, consumul de gaze naturale se poate determina prin mai multe metode: citirea contorului de catre un reprezentant al operatorului de distributie, autocitire (de catre client) sau prin estimare a consumului conform istoricului de consum in perioade similare.
2.S-a modificat structura facturilor? Care sunt diferenţele?
Facturile clientilor preluati în urma integrarii companiei CONGAZ au fost aliniate la modelul existent de factura ENGIE. Pentru a le facilita clientilor intelegerea facturilor, acestia au primit, odata cu prima factura ENGIE, un ghid explicativ pentru detalierea componentelor facturii si o prezentare a canalelor de comunicare cu ENGIE.
3.S-a modificat preţul gazelor faţă de preţul perceput de SC CONGAZ SA în luna decembrie 2015? Cu ce procent?
Incepand cu 1 ianuarie 2016, in functie de categoria din care fac parte, clientilor li se aplica tarifele reglementate de furnizare si de distributie a gazelor naturale aprobate de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) aplicabile pentru GDF SUEZ Energy Romania, respectiv Distrigaz Sud Retele.
4.De ce pe unele facturi apare un index estimat, în condiţiile în care unii clienţi afirmă că au transmis index-urile pe care le-au citit personal ?
Mentinam ca indexul autocitit se poate transmite timp de 3 zile calendaristice, prin apel telefonic la 0800 800 200 sau in contul din Agenţia online (pentru mai mult detalii se poate consulta site-ul engie.ro).Aceste informatii apar si pe factura de gaze naturale emisa de ENGIE.
5. În ce interval de timp trebuie să ajungă facturile la clienţi şi cât timp au la dispoziţie pentru efectuarea plăţilor ?
Facturile se emit lunar, iar termenul de plata reglementat este de 30 zile de la data emiterii facturii, plus inca 15 zile perioada de gratie.
6. De ce sunt transmise solicitări de efectuare a reviziei instalaţiei unor clienţi care se află în intervalul legal dintre verificări?
Notificarile privind verificarile/reviziile instalatiilor de utilizare a gazelor naturale se transmit periodic, compania fiind permanent preocupata de prevenirea incidentelor si de utilizarea in siguranta a instalatiilor de catre clientii nostri.
In cazul in care clientii au primit o notificare privind necesitatea efectuarii verificarii/reviziei instalatiei de gaze naturale, desi aceste operatiuni erau in termenul de valabilitate, ii rugam sa transmita pe formularul de contact disponibil la adresa https://www.gdfsuez.ro/contact/contactati-ne-online/ sau la nr de fax la 0241/693007 dovada efectuarii acestor servicii (o copie a fisei de evidenta a operatiunillor de verificare/revizie a instalatiilor de utilizare gaze naturale).