Ascultă Radio România Constanța Live

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Publicat de , 3 februarie 2016, 20:50

În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014.

Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).

Și în anul 2015 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).

Social vineri, 11 aprilie 2025, 16:54

MURFATLAR: Proiectul european “Zone curate, străzi verzi și deschise”. Finanțare de peste 400.000 de euro

La Casa de Cultură din orașul Murfatlar s-a desfășurat astăzi, începând cu ora 12.00, o conferință de presă, pe tema proiectului european...

MURFATLAR: Proiectul european “Zone curate, străzi verzi și deschise”. Finanțare de peste 400.000 de euro
Social joi, 10 aprilie 2025, 13:23

NĂVODARI: A început distribuirea tichetelor sociale acordate cu ocazia Sărbătorii Paștelui 2025

Peste 1.300 de persoane vor primi tichete sociale oferite de Primăria Orașului Năvodari, prin intermediul Direcției Asistență Socială, cu...

NĂVODARI: A început distribuirea tichetelor sociale acordate cu ocazia Sărbătorii Paștelui 2025
Social miercuri, 9 aprilie 2025, 18:45

Semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Toros din Turcia

Ieri, 8 aprilie 2025, a avut loc semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Club Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Club Toros din Turcia....

Semnarea Protocolului de Înfrăţire între Rotary Cetate Tomis Constanţa şi Rotary Toros din Turcia
Social miercuri, 9 aprilie 2025, 17:46

MANGALIA: Apel la CSAT pentru integrarea Șantierului Naval în industria națională de apărare

Sindicatul Liber Navalistul, reprezentând angajații șantierului naval din Mangalia (DSMa), cel mai mare șantier naval din România, a adresat un...

MANGALIA: Apel la CSAT pentru integrarea Șantierului Naval în industria națională de apărare
Social luni, 7 aprilie 2025, 12:25

CONSTANȚA: 150 de vârstnici, premiați de municipalitate

Începând de mâine, 150 de vârstnici, care au depus cereri în cursul lunii februarie, vor primi acasă, prin mandat postal, sumele oferite de...

CONSTANȚA: 150 de vârstnici, premiați de municipalitate
Social luni, 7 aprilie 2025, 07:43

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite anticipat, înainte de Paşti

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale vor fi plătite anticipat, în aşa fel încât acestea să ajungă la beneficiari înainte de...

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite anticipat, înainte de Paşti
Social sâmbătă, 5 aprilie 2025, 12:23

NĂVODARI: Locuitorii trebuie să își actualizeze declarațiile pentru impunerea taxei de salubrizare

Primăria Năvodari anunță că, din această lună și până la sfârșitul lui iunie, cei care au proprietăți în oraș trebuie să își...

NĂVODARI: Locuitorii trebuie să își actualizeze declarațiile pentru impunerea taxei de salubrizare
Social vineri, 4 aprilie 2025, 15:19

Consiliul Județean Constanța a cumpărat 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural

Consiliul Județean Constanța anunță achiziția a 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural și din zonele greu...

Consiliul Județean Constanța a cumpărat 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural