Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Publicat de , 3 februarie 2016, 20:50
În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014.
Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay).
Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).
Și în anul 2015 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.
Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).