Litigiile dintre consumatori şi comercianţi nu vor mai ajunge, neapărat, în instanţă
Publicat de , 6 ianuarie 2016, 10:08
Conflictele apărute între consumatori şi comercianţi vor putea fi soluţionate de acum înainte şi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, nu doar de instanţă.
Vor fi vizate atât disputele care decurg din contractele de vânzări de produse, cât şi cele de prestări de servicii. Pentru domeniul bancar, va fi înfiinţat Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor din sistemul bancar.
Pentru ca soluţionarea litigiilor să fie posibilă şi uşor accesibilă, va fi instituită o platformă online, denumită SOL. Este vorba de un site gratuit, interactiv, care va fi disponibil în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene.
Prin intermediul acestei platforme, consumatorii vor avea la dispoziţie un formular de reclamaţie care va fi completat şi transmis online, în timp ce comerciantul va fi informat în legătură cu reclamaţia depusă.