Ascultă Radio România Constanța Live

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

Publicat de , 18 noiembrie 2015, 21:00

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat, miercuri, Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2014, care prezintă o situație a respectării parametrilor administrativi. Au fost analizați primii 100 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix (în funcție de numărul de conexiuni), respectiv toți cei patru furnizori de servicii de acces la internet la puncte mobile.

Pentru a ilustra dinamica pieței serviciilor de acces la internet la punct fix, raportul pune accent pe evoluţia parametrilor pentru primii 5 furnizori în funcție de numărul de abonați, care deţin o cotă de piaţă cumulată de peste 91%: Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, TELEKOM Romania Communications și UPC România.

Marea majoritate a reclamațiilor primite de furnizori în 2014 se referă la deranjamente, acestea reprezentând aproximativ 70% din totalul reclamațiilor, celelalte tipuri de reclamații, inclusiv cele referitoare la factură, fiind mult mai puțin numeroase. În ceea ce priveşte remedierea deranjamentelor, din datele raportate de furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, și de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil.

Această prezentare necesită JavaScript.

În anul 2014, datele transmise de primii 5 furnizori de internet fix indică o tendință pozitivă, de reducere atât a numărului reclamațiilor totale, cât și a numărului reclamațiilor referitoare la deranjamente. Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente este mult mai mică în cazul serviciului de internet mobil decât în cazul serviciului furnizat la punct fix.

În ceea ce privește indicatorii tehnici, din anul 2014, ANCOM pune la dispoziția publicului aplicația interactivă Netograf.ro, care permite măsurarea parametrilor de calitate tehnici ai propriului furnizor. Utilizatorii serviciilor de acces la internet pot testa, monitoriza și evalua performanța realizată de furnizori, precum și evoluția acesteia în timp, respectiv îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului oferit.

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite anticipat, înainte de Paşti
Social luni, 7 aprilie 2025, 07:43

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite anticipat, înainte de Paşti

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale vor fi plătite anticipat, în aşa fel încât acestea să ajungă la beneficiari înainte de...

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite anticipat, înainte de Paşti
NĂVODARI: Locuitorii trebuie să își actualizeze declarațiile pentru impunerea taxei de salubrizare
Social sâmbătă, 5 aprilie 2025, 12:23

NĂVODARI: Locuitorii trebuie să își actualizeze declarațiile pentru impunerea taxei de salubrizare

Primăria Năvodari anunță că, din această lună și până la sfârșitul lui iunie, cei care au proprietăți în oraș trebuie să își...

NĂVODARI: Locuitorii trebuie să își actualizeze declarațiile pentru impunerea taxei de salubrizare
Consiliul Județean Constanța a cumpărat 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural
Social vineri, 4 aprilie 2025, 15:19

Consiliul Județean Constanța a cumpărat 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural

Consiliul Județean Constanța anunță achiziția a 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural și din zonele greu...

Consiliul Județean Constanța a cumpărat 30 de microbuze electrice, destinate transportului elevilor din mediul rural
MANGALIA: Preț mai mic la apă și căldură pentru locuitorii racordați la sistemul centralizat de termoficare
Social vineri, 4 aprilie 2025, 13:13

MANGALIA: Preț mai mic la apă și căldură pentru locuitorii racordați la sistemul centralizat de termoficare

Locuitorii municipiului Mangalia, racordați la sistemul centralizat de termoficare, vor plăti mai puțin cu aproape 50% pentru apă caldă și...

MANGALIA: Preț mai mic la apă și căldură pentru locuitorii racordați la sistemul centralizat de termoficare
Social miercuri, 2 aprilie 2025, 16:02

România, țara cu cei mai mulți șomeri tineri din UE

România a devenit țara cu cea mai mare rată a șomajului în rândul tinerilor sub 25 de ani din Uniunea Europeană – 26,3% – se...

România, țara cu cei mai mulți șomeri tineri din UE
Social miercuri, 2 aprilie 2025, 12:22

MANGALIA: O parte din locuitorii orașului au rămas în frig și fără apă caldă. Care este cauza

În timp ce, la Constanța, autoritățile locale au decis să prelungească furnizarea căldurii, deoarece temperaturile sunt, încă, scăzute pe...

MANGALIA: O parte din locuitorii orașului au rămas în frig și fără apă caldă. Care este cauza
Social duminică, 30 martie 2025, 18:13

Satul Piatra: 120 de copaci (tei și salcâmi) plantați de voluntari la la Școala Gimnazială nr. 1

Cu ocazia aniversării a 120 de ani de la înființarea Mișcării Rotariene Mondiale, membrii Clubului Rotary Cetatea Tomis, alături de Rotaract...

Satul Piatra: 120 de copaci (tei și salcâmi) plantați de voluntari la la Școala Gimnazială nr. 1
Social vineri, 28 martie 2025, 14:42

Taxa pentru ocuparea domeniului public va fi achitată pentru TOATE autovehiculele, nu doar pentru cele înmatriculate în Constanța

Taxa pentru ocuparea domeniului public va fi achitată pentru toate autovehiculele, nu doar pentru cele înmatriculate în Constanța. Declarația a...

Taxa pentru ocuparea domeniului public va fi achitată pentru TOATE autovehiculele, nu doar pentru cele înmatriculate în Constanța