Ascultă povestea unui brand dobrogean, în emisiunea „Stil de viaţă”
Publicat de magda.chirana, 14 noiembrie 2015, 12:00
Oana Stan este o tânără de 25 de ani care a transformat legenda lacului Techirghiol în prima gamă de produse cosmetice şi terapeutice ce utilizează proprietăţile apei saline şi ale nămolului din acest lac.
Techirghiol este localitatea sa natală şi, după ce absolvit ASE-ul si un master în marketing în Anglia, s-a ambiţionat să pună acest orăşel dobrogean pe harta marilor oraşe centre spa din Europa precum Vichy din Franţa sau Karlovy Vary din Cehia.
Teza sa de licenţă a avut ca temă tocmai crearea brandului Techir- o gamă de produse de îngrijire destinate nu doar femeilor, ci întregii familii.
Brandul a devenit cât se poate de real după efectuarea unei cercetări de piaţă şi după accesarea unor fonduri nerambursabile, în anul 2012, prin programul Start up.
Nămolul sapropelic şi apa salină din lacul Techirghiol sunt miraculoase.Legenda spune că se spune că un bătrân olog turc pe nume Techir a căzut împreună cu măgăruşul său bolnav în lac şi, odată ce au ieşit cu greu din nămolul lacului, au constatat că sunt perfect sănătoşi. De atunci, lacul s-a numit Techirghiol, în traducere din limba turcă lacul lui Techir.
Techir, firma sută la sută dobrogeană creşte de la an la altul şi devine tot mai vizibilă pe piaţa produselor cosmetice, terapeutice dar şi în zona saloanelor spa şi a celor de recuperare. Aria clienţilor depăşeşte acum graniţele locale şi ajunge chiar şi în afara ţării: românii stabiliţi în străinătate, nostalgici când vine vorba de litoral şi de Techirhiol sunt clienţii cei mai interesaţi de cremele, uleiurile de masaj şi săpunurile Techir realizate în laboratorul din inima oraşului Techirghiol.
Povestea Oanei Stan v-o spunem în detaliu, de la ora 18,00, în emisiunea „Stil de Viaţă”, realizată de Magda Chirana.