Se face „lumină” în cazul contractelor de net, telefonie şi TV
Publicat de , 14 octombrie 2015, 14:33
Furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa din România sunt obligaţi să publice, pe site-urile proprii, toate informaţiile legate de încetarea contractului sau condiţiile de modificare a acestuia.
Potrivit unei decizii a Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali, alături de datele privind condiţiile de modificare, cesiune sau încetare a contractului, furnizorii trebuie să publice şi demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea sau modificarea contractului.
De exemplu, operatorii trebuie să indice, după caz, adresa de e-mail, adresa poştală sau numărul de telefon/fax la care utilizatorii pot transmite cererea de reziliere a contractului. De asemenea, dacă se solicită completarea unor formulare/cereri-tip puse la dispoziţie de furnizor, trebuie să se indice şi modalităţile prin care utilizatorii pot intra în posesia acestora. Operatorii mai au obligaţia de a face cunoscute, pe site-urile proprii, penalităţile aplicabile în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalităţi sunt percepute.
ANCOM îi sfătuieşte pe utilizatori să solicite în scris încetarea contractului, de exemplu, prin depunerea unei astfel de cereri în magazinele furnizorilor sau prin e-mail.
Potrivit aceleiaşi decizii a ANCOM, toate aceste informaţii trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat.
Furnizorii sunt obligaţi să mai publice, pe site-ul propriu, şi condiţiile de furnizare a serviciilor, contractul-cadru şi termenii şi condiţiile aplicabile în cazul cartelelor preplătite, procedurile de măsurare şi gestionare a traficului şi politica de utilizare a serviciilor, aria de furnizare a serviciilor, precum şi procedura privind soluţionarea reclamaţiilor care vin din partea utilizatorilor.
Dacă furnizorul a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorii despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate lua măsuri, se mai arată în comunicatul remis presei de către autoritate.