(FOTO) Ziua Portului Constanţa în Austria
Publicat de , 8 octombrie 2015, 15:50
Ediţia aniversară, a X-a, a Zilei Portului Constanţa în Austria a avut loc, joi, la Krems, fiind organizat de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa, în parteneriat cu Mierka Donauhafen Krems.
Peste 200 de participanţi din 15 ţări au venit la întâlnire, ei reprezentând companii importante din domeniul transporturilor şi logisticii din Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Olanda, Serbia, Germania, Croaţia şi Bulgaria. Au fost reprezentate portul Vukovar din Croaţia, compania DOE SE din Cehia, porturile austriece la Dunăre, oficialităţi din Austria şi reprezentanţi ai ambasadelor din Kazahstan, Georgia, Bulgaria şi Serbia.
Operatori importanţi din Portul Constanţa – APM Terminals, Chimpex, Comvex, Socep şi United Shipping Agency au fixat întâlniri de afaceri la eveniment cu potenţiali parteneri din Europa Centrală, Conform unui comunicat de presă al APMC.
În premieră, la ediţia din acest an a fost prezentă o delegaţie din Turkmenistan. Acesta este rezultatul eforturilor CN APM SA de a atrage noi parteneri din zona Mării Caspice, în scopul creşterii interesului pentru un coridor comercial Europa Centrală – Marea Caspică, Portul Constanţa fiind utilizat ca port de tranzit, se mai arată în comunicat.
Sino Danube Logistics a prezentat cea mai recentă oportunitate de a atrage fluxuri de marfă dinspre China spre Austria cu utilizarea Portului Constanţa, unde îşi desfăşoară activitatea compania de agenturare China Shipping România, partenerii companiei austriece. Se utilizează, astfel, eficient coridorul de transport „Dunărea”, dar se conturează încă un pas făcut în revigorarea Drumului Mătăsii, pe al cărui itinerariu se află şi Turkmenistan.
Importanţa Portului Constanţa pentru Europa Centrală şi de Esţ este relevată de cifrele pentru anul 2014: fluxurile de marfă sosite în Marea Neagră, ajungând apoi pe Dunăre până în Austria (1,2 milioane tone), Ungaria (1,7 milioane tone), Serbia (2,8 milioane tone), Bulgaria (1,3 milioane tone), dar şi în Slovacia, Germania, Croaţia sau Bosnia şi Herţegovina. Portul Constanţa deţine cea mai mare capacitate de depozitare a cerealelor, de peste 1,25 milioane tone, având cea mai modernă bază de depozitare, cu multiple modalităţi de transport şi încărcare.
În primele opt luni ale acestui an s-a înregistrat un trafic de cereale de 14,5 milioane tone, cu peste 53% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.