(AUDIO + FOTO): Elevii vor o reformă a educației aplicată pe nevoile societății
Publicat de Adrian Băncilă, 6 octombrie 2015, 14:34
Oferta educațională trebuie centrată pe elev. Este enevoie de o curriculă descondegstionată, pentru că, în preyent, elevii studiayă chiar și 16 materii care ulterior nu le vor fi de folos, spune Alexandru Manda, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
„Ne trebuie o decizie stipulată clar în Legea Educației de curriculul la decizia elevului. Noi dorim ca, la liceu, elevii să aibă o curriculă descongestionată, deoarece, în prezent, elevii ajung să studieze până la 16 materii pe care nu le vor folos după terminarea ciclului liceal”, spune Manda.
Reprezentantul elevilor a mai precizat că este nevoie ca oferta educațională să fie corelată cu cererea de pe piața muncii.
„Învățământul, educația, trebuie să pregătească elevul pentru piața muncii”.
Consilierul ministrului Educației, Albert Craiu, spune că trebuie stabilit de la început de ce este nevouie de 6% din PIB pentru educație
„Este foarte important să stabilim de la început de ce avem nevoie de acest 6% din PIB, unde ar trebui să se ducă banii de care avem nevoie și cum ar trebui alocați”
Pe de altă parte, rectorul Universității Ovidius, Sorin Rugină, afirmă că sistemul educațional este foarte greu de reformat.
„E foarte grue să reformezi un sistem care avea o anumită stabilitatea, un anumit conservatorism pe vremea noastră. Era un altfel de sistem de învățământ, cu o disciplină impusă și autoimpusă”.
Remus Bălan este inginer de meserie, dar și antreprenor. În opinia sa, este nevoie de o matematică aplicată la nevoile vieții.
„Mă uitam pe o problemă (n.r. dată la Bacalaureat) care ține de inginerie, dar eu nu știu ce înseamnă. Am învățat degeab lucrul acesta în școală. Aș fi preferat să învăț o matematică aplicată la nevoile vieții”
Remus Bălan mai spune că școala are rolul de-ai pregăti pe elevi pentru a se descurca în viață și nu antreprenorul.