Ce pot face posesorii unor maşini Volkswagen care încalcă normele de poluare?
Publicat de aurelia.mierlus, 28 septembrie 2015, 15:44
Volkswagen a recunoscut săptămâna trecută că până la 11 milioane de automobile la nivel mondial conţin softul prin care este influenţat rezultatul testelor de poluare, fiind posibil ca aceste vehicule să fie incluse în programe de rechemări.
Ce pot face posesorii unor masini Volkswagen care încalcă normele de poluare, deşi la momentul achiziţiei erau încredinţaţi de către testele puse la dispoziţie de constructorul de automobile că respectă legislaţia în vigoare?
“Clienţii au fost cumpărători de bună credinţă şi nu trebuie să plătească nimic în plus pentru taxa de poluare”, spune avocatul Eduard Niţă.
Pentru certificatele de omologare de tip acordate de R.A.R. referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a demarat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante, precizează Roxana Nica de la biroul de presă RAR
Contactat, reprezentantul Volkswagen în Constanţa, spune că, vânzările de automobile germane sunt deocamdată constante. Peste 2-3 luni se va vedea efectul acestui scandal.
Pentru certificatele de omologare de tip acordate de R.A.R. referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate şi a demarat o acţiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenţei pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante. R.A.R. nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel. Acţiunile Registrului Auto se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice.
Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanţei grupului Volkswagen în România şi a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparţin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum şi actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informaţii vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă.
Vehiculele marca Volkswagen pentru Europa deţin omologarea comunitară acordată de autoritatea germană, şi nu de către Registrul Auto Român. Conform legislaţiei europene, răspunderea pentru asigurarea conformităţii producţiei revine constructorului şi autorităţii care a emis omologarea.
Registrul Auto Român va lua măsurile necesare în funcţie de definitivarea listei cu tipurile de vehicule vizate şi va ţine cont de măsurile administrative pe care autorităţile germane vor hotărî să le aplice Grupului Volkswagen, se specifică într-un comunicat de presă al RAR.
aureliamierlus@radioconstanta.ro