(FOTO) S-a încheiat cea de-a şasea ediţie a campaniei „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă”
Publicat de , 14 septembrie 2015, 13:42
32.000 de brăţări de vacanţă au fost oferite, în această vară, familiilor aflate pe litoral şi grupurilor de copii veniţi în tabăre alături de profesori, antrenori sau educatoare. Brăţările au fost distribuite pe plajele din Mamaia, Eforie Nord, Jupiter şi Mangalia, de către echipa Radio Vacanţa şi voluntarii de la Crucea Roşie Constanţa.
În premieră, Brăţara de Vacanţă a ajuns şi la Sulina, cu sprijinul partenerilor Navrom Delta şi al Direcţiei pentru Sport şi Tineret Tulcea, prin programul ARC al Românilor de Pretutindeni. Brăţările au fost distribuite şi prin intermediul farmaciilor partenere, dar şi în unităţile hoteliere de pe litoral.
30.000 de brăţări de vacanţă au fost confecţionate dintr-un material asemănător hârtiei cerate, rezistent la apă, pe care au fost trecute elemente de identificare pentru a facilita găsirea copilului în cazul în care acesta se pierde pe plajă. Brăţările au fost personalizate cu numele copilului, un număr de telefon al părinţilor şi numărul de telefon al redacţiei Radio Constanţa – Radio Vacanţa. Alte 2.000 de brăţări, sensibile la contactul cu razele UV, indicau dacă este benefică sau nu expunerea la soare.
An de an, campania „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă” a dezvoltat noi colaborări care au permis extinderea proiectului şi, implicit, mai multe beneficii pentru copii şi familiile lor. În această vară, colaborarea cu Asociaţia Naţională a Scafandrilor şi Salvamarilor Profesionişti şi Inspectoratul Judeţean al Poliţiei Constanţa, a făcut ca rezolvarea cazurilor să fie mai rapidă, iar copiii să fie redaţi, în siguranţă, familiilor.
În 2015, poiectul s-a desfăşurat în perioada 1 iunie- 31 august şi a fost susţinut de „Vivat, din grijă pentru familie”, „Crucea Roşie – Filiala Constanţa”, „Acutil” şi „Minimarţieni – Flor Activ”. De asemenea, prin intermediul proiectului i-tour.ro, au fost tipărite şi distribuite 25.000 de hărţi cu staţiunile de pe litoral, dar şi cu traseele turistice din Dobrogea.
Campania „Copiii nu se pierd, ajung la Radio Vacanţa – Brăţara de Vacanţă” a fost lansată în anul 2010 ca iniţiativă Radio Constanţa, cu sprijinul hotelierilor şi operatorilor de turism.
Din 2010 şi până în prezent au fost realizate 100.000 de brăţări de vacanţă care au fost oferite, gratuit, copiilor veniţi în vacanţă împreună cu familiile. În şase ani, prin programul estival Radio Vacanţa, au fost difuzate peste 1.000 de anunţuri despre copiii care s-au rătăcit pe plajă.