HEINEKEN pentru Comunități, în Constanța

Publicat de , 2 iulie 2015, 14:31
CENTRAS Constanța, cu proiectul „Fii și tu spect-actor pentru comunitatea ta!” și Centrul Local Constanța al Organizației Cercetașii României, cu proiectul „I love Tomis – Descoperă Constanța” sunt câștigătorii programului HEINEKEN pentru Comunități, ediția 2015, derulat de HEINEKEN România și Asociația CSR Nest. Proiectele vor primi o finanțare în valoare de 40.000 lei fiecare, investiția făcută de HEINEKEN România în comunitatea locală din Constanța, prin programul HEINEKEN pentru Comunități, ajungând astfel la 486.000 lei.
Organizațiile nonguvernamentale câștigătoare au fost desemnate în urma unui proces de evaluare a proiectelor înscrise în programul ”HEINEKEN pentru Comunități” de către un juriu format din reprezentanți ai HEINEKEN România și ai Asociației CSR Nest.
Scopul proiectului „Fii și tu spect-actor pentru comunitatea ta!”, care va fi implementat de CENTRAS Constanța, este dezvoltarea unui program de teatru forum pentru structurarea și eficientizarea implicării active a membrilor comunității in identificarea de probleme și soluții reale, ca premiză pentru implementarea abordării DLRC (dezvoltare locală prin responsabilitatea și participarea comunității). Proiectul va fi implementat la nivelul ONG-urilor și al unor instituții de educație și ocrotire socială din cinci comune cu probleme sociale din judetul Constanta. La ecest proiect Radio Constanţa este partener.
Prin proiectul „I love Tomis – Descoperă Constanța”, Centrul Local Constanța al Organizației Naționale Cercetașii României își propune să susțină educația și implicarea tinerilor voluntari în dezvoltarea unei comunități civice, specifice spațiului cultural dobrogean. Pe termen de 7 luni 30 de cercetasi își propun să crească vizibilitatea obiectivelor turistice și a tradițiilor multiculturale dobrogene, tinerii fiind ghizi turistici.
„Îi felicit pe câștigătorii ediției a cincea a programului HEINEKEN pentru Comunități și pe toți cei care s-au înscris, și le mulțumesc că sunt alături de noi în inițiativa de a susține comunitatea din Constanța. Sunt mândru că putem susține proiecte relevante și contez pe asociațiile câștigătoare că vor livra rezultate cu impact pozitiv pentru comunitatea din Constanța”, declară Adrian Babu, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Constanța.
Anul acesta în program au fost înscrise 9 proiecte din partea a 8 organizații neguvernamentale cu sediul în orașul Constanța. Proiectele depuse au acoperit toate cele trei direcții prioritare specifice pentru orașul Constanța, respectiv: 4 proiecte în domeniul educației, 1 proiect în domeniul cultură-turism, 2 proiecte vizează domeniul cetățeniei active, iar 2 proiecte sunt mixte (educație-cultura-turism; cultură-turism-cetățenie activă). Aceste direcții au fost identificate anul trecut împreună cu reprezentanți ai societății civile, autorităților publice locale și mass media în cadrul unor sesiuni de consultări. Implementarea proiectelor câștigătoare va avea loc între 15 iulie 2015 – 15 februarie 2016, iar în această perioadă finanţatorul va organiza vizite permanente de monitorizare.