(FOTO+AUDIO) HOBBY PE 4 ROŢI: Noul BMW X6, robust şi impunător la drum!
Publicat de Daniel Haralambie, 2 iunie 2015, 20:58
Noul X6, modelul de succes al nemţilor de la BMW, transmite de la primul contact un semnal foarte clar conturat: performant şi eficient. Aceste două cuvinte pot caracteriza rapid Sport Activity Coupe-ul bavarezilor din Munchen.
Impresionant şi atrăgător în acelaşi timp, cu un preţ piperat, şi de multe ori criticat pentru designul său, X6 a ajuns la a doua generaţie, dând o nouă tuşa percepţiei de sportivitate pentru această clasă de maşini.
Construit pe platforma lui X5, X6 a crescut uşor în înălţime şi în lăţime, are spaţiu mai mare în portbagaj şi a „slăbit” cu până la 40 de kilograme, graţie materialelor uşoare folosite în fabricarea sa. Am testat acest model recent şi am cedat destul de uşor tentaţiilor pe care le propune…
Un motor diesel de 3 litri cu şase cilindri în linie, doua turbine şi 313 CP, dezvăluie doar o parte din performanţele de care este capabil. Fiind un model a cărui carte de vizita e plină de recomandările sfertului de milion de exemplare vândute la generaţia anterioară, X6 vine cu o listă de-a dreptul exclusivă a dotărilor standard, care este cu mult mai bogată decât cea a modelului dinainte: faruri bi-xenon, jante din aliaj de 19 inch, portbagaj acţionat electric, transmisie sport Steptronic în 8 viteze, padele la volan.
Pentru noul model al bavarezilor sunt disponibile zeci de dotări opţionale. Printre cele care merită menţionate se numără sistemul de camere video cu perspectivă panoramică care oferă imagine la 360° a automobilului, sistemul de sunet format din 16 difuzoare care produc 1.200 de waţi, şi nu în ultimul rând, sistemul de asistare la parcare complet automat.
Sună destul de „nepământean” pentru un şofer obişnuit cu o citadină de oraş, spre exemplu, dar se adresează unui segment exclusivist de clienţi, care ştiu, şi mai ales pot, să aprecieze luxul la bordul unei maşini.
Ţinuta de drum impresionează, şoseaua din sudul litoralului care duce către staţiunea Neptun l-a înflăcărat la drum, şi ar fi făcut-o fără ezitare mult timp, dacă n-ar fi trebuit să ne aducem aminte rapid de regulamentul de circulaţie care stipulează anumite viteze obligatorii.
Direcţia şi suspensia sunt fără reproş. Inginerii BMW au echipat maşina cu suspensii adaptive, control dinamic al amortizoarelor, perne de aer pe puntea spate şi control dinamic al performanţei.
La interior (şi implicit din punct de vedere al dotărilor), genele preluate de la X5 se fac simţite – noul X6 preia de la acesta elementele cum ar fi volanul sport, selectorul cutiei de viteze, scaunele din spate profilate individual sau căptuşeala moale a tunelului median.
Finalul probei noastre de parcurs are de pus pe cuvinte concluzia testului. Lucru dificil, căci noul X6 are multe calităţi care-l fac unic precum robustețea și versatilitatea, şi cu siguranţă, un singur defect: versiunea standard a modelului testat de noi, M40d costă peste 75.000 de euro, însă adăugând şi dotările opţionale, preţul poate trece uşor la versiunea de top de 127.000 de euro.
Mulţumim la finalul testului nostru domnului Costel Libu, directorul sucursalei constănţene Bavaria Motors, pentru sprijinul dat în testarea noului X6!
Sâmbătă, 6 mai 2015, puteţi urmări pe larg acest subiect, într-o nouă ediţie a rubricii „Hobby pe 4 Roţi„, dedicate iubitorilor de maşini de la Radio Constanţa, cu începere de la ora 17 şi 40 de minute!
Aştept părerile voastre despre acest drive test pe adresa: danielharalambie@radioconstanta.ro