România ţinteşte o piaţă externă de 40 de milioane de turişti
Publicat de Adina Sîrbu, 27 martie 2015, 09:25
România se află în faţa unui nou început din punct de vedere al dezvoltării turismului, având produse competitive pentru a concura pe piaţa turistică internaţională.
Declaraţia a fost făcută de Mirela Matichescu, vicepreşedinte al Autorităţii Naţională pentru Turism (ANT), la cea de-a doua ediţie a Forumului Incoming Romania Travel.
„Turismul trebuie să devină un sector economic mai important în România. În 10 ani, România ţinteşte să devină o destinaţie turistică de calitate competitivă la nivel global. Pentru atingerea acestui ţel, România trebuie să utilizeze turismul ca ambasador şi promotor al valorilor naturale şi culturale. Se caută soluţii pentru creşterea sectorului prin definirea turismului ca produs de export”, a precizat Mirela Matichescu.
„România îşi propune să acceseze o piaţă potenţială evaluată la 40 milioane de turişti, în cadrul pieţelor cercetate din Europa şi America de Nord (SUA, Germania, Marea Britanie, Franţa, Austria, Italia, Spania, Rusia), dar şi a celor de oportunitate şi care nu au fost incluse în studiile anterioare. Este vorba despre Israel, Polonia, Republica Moldova, Emiratele Arabe Unite sau piaţa asiatică. În acest sens, una din activităţile importante ale ANT este participarea la târgurile internaţionale de turism pe principalele pieţe ţintă sau de oportunitate”, a mai spus Mirela Matichescu.
2014 a fost patrulea an consecutiv de creştere pentru sosirile de turişti străini, peste 1,9 milioane fiind cazaţi în unităţile turistice din România.