Metode eficiente pentru vacanțe mai ieftine
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 25 martie 2015, 12:32
Cifrele în turismul românesc arată încurajator, deși mai este mult loc de creștere. Atât numărul de turiști străini care ajung în România, cât și numărul de români care decid să călătorească intern continuă să crească constant în ultimii ani, iar lucrul cel mai îmbucurător este că în ceea ce privește cazarea și serviciile turistice tot mai multe locuri deosebite apar și încep să fie promovate, de la mici pensiuni sau case de oaspeți prin Transilvania sau Delta Dunării și până la hoteluri de zeci de camere în marile orașe.
Metode eficiente pentru vacanțe mai ieftine
Românii care își planifică vacanțele din timp, cu câteva luni înainte, sunt cei mai câștigați la capitolul financiar. Reducerile la pachetele turistice sunt mari în special atunci când rezervările se fac timpuriu. De obicei în vacanțele de iarnă, vara sau în zilele de sărbători, hotelurile sunt pline și, pentru a evita aglomerația, e bine să ne îndreptăm spre zone turistice mai puțin promovate. Chiar și turiștii români care sunt mai spontani au de câștigat, pachetele last minute fiind la mare căutare atât în țară, cât și în străinătate, iar reducerile la prețuri sunt simțitoare.
Iată câteva idei pentru a rezerva o vacanță la prețuri mai bune:
1. Călătoriile în timpul săptămânii
Vacanțele la începutul săptămânii (în special în zilele de luni, marți și miercuri) sunt mai iefine, hotelierii fiind dispuși să reducă prețurile pentru a-și ține hotelurile ocupate.
2.Rezervările online
Hotelurile și pensiunile sunt prezente în mediul online, atât prin site-uri proprii de prezentare, cât și prin intermediul site-urilor de rezervări online care sunt agregatoare de unități și oferte de cazare, precum www.HotelGuru.ro – Cele mai multe dintre site-uri oferă discount-uri între 15-30% pentru rezervările online, față de rezervarea direct la recepție.
3. Vouchere și promoții speciale
Prețurile pot scădea între 30 -50% în perioadele care nu sunt foarte aglomerate, iar hotelierii folosesc aceaste campanii pentru a-și crește gradul de ocupare și pentru a se promova către baze de date de zeci de mii de pasionați de turism. Pentru românii care urmăresc frecvent site-urile de rezervări și au bani în permanență pe cardul bancar, varianta voucherelor se poate dovedi extrem de eficientă. Site-ul HotelGuru.ro, de exemplu, vinde la fiecare două săptămâni câteva zeci de astfel de vouchere de cazare la diferite hoteluri, prin promoții fulger care includ uneori și demipensiune sau acces la SPA și alte servicii.
4. Rezervări pentru grupuri mari
Călătoriile în grupuri mari sunt mai accesibile la preț și de multe ori hotelierii sunt dispuși să facă oferte speciale pentru grupurile importante. De cele mai multe ori, agențiile de turism specializate pe turism corporate sau MICE sunt cele care negociază discounturi importante pentru astfel de grupuri.
5. Abonarea la newslettere
E-mail marketingul este o metodă eficientă pentru a afla din timp despre reducerile pentru pachete de turism, iar dacă ești abonat la astfel de newslettere poți economisi timp și bani. De obicei, site-urile specializate în rezervările de cazare online își anunță în primul rând abonații despre noile oferte și reduceri.
6. Rezervă din timp și fii flexibil cu datele de cazare
Este foarte important să rezervați cazarea cu cât mai mult timp înainte. Hotelurile oferă prețuri mai bune sau upgrade la camere mai bune pentru cei care știu ce își doresc și care își planifică vacanța cu mai mult timp în avans. Motivele sunt legate în special de cash-flow, iar pentru hotelieri este deosebit de important să știe că se pot baza pe niște venituri sigure, chiar dacă acestea sunt mai mici. În ceea ce privește perioadele de cazare, dacă nu suntem legați de un anumit eveniment, este util să fim flexibili în alegerea datei de check-in, flexibilitatea putându-se transforma în economii substanțiale.
7.Urmărește ofertele last-minute
Internetul oferă posibilități care acum 10 ani păreau imposibile, acesta fiind și motivele pentru care turismul a crescut atât de mult la nivel mondial în ultimul deceniu. Online este extrem de simplu să urmărești în permanență inclusiv ofertele last-minute pe care hotelierii le fac frecvent pentru a-și umple camerele de turiști. Există uneori oferte last-minute pentru cazare chiar și la 30-40% din prețul inițial de cazare.
Sursa – rador.ro