Un oraş european va fi eliberat de reclamele stradale
Publicat de Bogdan Comșa, 16 martie 2015, 23:48
Administratorii oraşului francez Grenoble au decis, recent, că reclamele de pe panourile stradale ocupă spaţiul public într-un mod agresiv şi au decis să interzică această formă de advertising.
Ca urmare, de anul viitor, după expirarea tuturor contractelor de publicitate stradală, oraşul va fi debarasat, treptat, de panouri.
În total, vor dispărea 300 de spaţii de afişaj, la care se adaugă alte 60, de foarte mari dimensiuni.
În acest fel, oraşul va câştiga peste două mii de metri pătraţi care, acum, sunt invadate de reclame considerate prea intruzive.
Unele dintre ele vor fi reconvertite pentru mesaje destinate iniţiativelor sociale şi culturale, care îşi vor putea promova gratuit activităţile.
Odată cu această iniţiativă, Primăria din Grenoble şi-a asumat şi pierderea unor venituri lunare de sute de mii de euro, pe care le aducea panotajul stradal.
Acesta nu ar fi primul caz în care publicitatea este exilată dintr-un spaţiu urban.
Un exemplu celebru este cel al oraşului brazilian Sao Paolo, care a interzis afişajele stradale cu scopuri comerciale în urmă cu aproape 10 ani.