Ce sunt întrebaţi viitorii şcolari la evaluarea psihosomatică pentru înscrierea în clasa întâi
Publicat de magda.chirana, 24 februarie 2015, 10:42 / actualizat: 24 februarie 2015, 12:44
În această perioadă, mai exact până pe 11 martie are loc, în 42 de centre, evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor care vor să se înscrie direct în clasa întâi deşi nu împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2015.
Specialiştii în educaţie spun că părinţii trebuie să ştie că evaluarea psihosomatică nu măsoară nivelul de inteligenţă sau alte aptitudini psihologice ale copilului. Ea este realizata doar cu scopul de a identifica dacă preşcolarul care urmează să frecventeze clasa 0 sau I dispune de aptitudini sau abilităţi necesare pentru a-i putea face faţă.
Cu alte cuvinte, evaluarea psihosomatică incearcă să ajute părinţii să ia cea mai bună decizie pentru viitorul şcolar al copilulului.
Testarea durează aproximativ 10 minute şi se face doar în prezenţa părintelui.
Evaluarea constă în teste cu 20 de întrebari pentru clasa pregatitoare sau 0, respectiv 25 de întrebari pentru aspiranţii la clasa I.
Testele sunt aplicate de către specialişti psihologi şi cuprind întrebări legate de cunoştinţe şi informaţii esentiale, pe care orice copil trebuie să le deţină până la vârsta de 6-7 ani – cum ar fi să numere, să spună anotimpurile sau să recunoască diferite culori.
Nu există seturi de întrebări standard. Psihologul le poate schimba pe parcurs, în funcţie de cum se desfăşoară evaluarea, însă gradul de dificultate rămâne acelaşi. Pentru ca un copil să primească răspuns favorabil pentru înscrierea în clasa la care aspiră, trebuie să răspundă corect la cel putin 75% din întrebarile puse la evaluare.
În cazul în care primeste rezultat nefavorabil, copilul fie rămâne la grădiniţă în grupa pregătitoare (în cazul în care era testat pentru clasa pregătitoare), fie intră în clasa pregătitoare (daca era evaluat pentru clasa I).
Parintii nu au dreptul sa conteste rezultatul.
magdachirana@radioconstanta.ro