STUDIU: Care sunt principalele îngrijorări ale românilor?
Publicat de Adina Sîrbu, 28 ianuarie 2015, 07:20
Încrederea consumatorului din România se află în continuare pe un trend ascendent, cu un scor de 77 în ultimul trimestru al anului trecut, de la 73 în precedentele două trimestre.
Principalele îngrijorări ale românilor sunt starea sănătăţii, siguranţa locului de muncă, datoriile şi creşterea valorii facturilor la utilităţi, arată un studiu referitor la încrederea consumatorului la nivel global.
‘Starea sănătăţii şi datoriile sunt menţionate semnificativ mai mult în rândul românilor comparativ cu media europeană, ca principale îngrijorări.
Temerile cu privire la siguranţa locului de muncă au rămas în continuare la un nivel ridicat (20% faţă de 19% în T3), cu mult peste nivelul de 9% din T2.
Îngrijorările referitoare la economie au continuat să crească, ajungând la un nivel de 10% (faţă de 8% în T3 şi 7% în T2).
La polul opus, temerile cu privire la izbucnirea unui război au scăzut semnificativ în T4 2014, la 4%, după un nivel stabil de 7% în T2 şi T3.
Printre alte îngrijorări de natură economică, temerile cu privire la datorii au crescut la 13%, semnificativ mai mult faţă de T3 (9%)’, arată studiul realizat de compania Nielsen.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte indexul încrederii consumatorilor, România îşi păstrează ritmul bun de creştere, înregistrând un scor uşor peste media europeană şi semnificativ mai mare decât al celorlalte ţări din vecinătate, precizează sursa citată.
De altfel, încrederea consumatorului în România a consemnat cel mai înalt scor de la începutul turbulenţelor financiare globale din 2008, în pofida unui mediu socio-politic naţional şi european în continuă schimbare.