CNA recomandă televiziunilor să difuzeze spoturi despre modul de comportare în caz de cutremur
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 27 ianuarie 2015, 12:30
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) recomandă televiziunilor să difuzeze şapte spoturi animate care conţin informaţii referitoare la măsurile ce trebuie să fie adoptate şi la comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul şi după manifestarea unui cutremur.
CNA a analizat, în şedinţa de marţi, o adresă primită de la Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU). Totodată, membrii CNA i-au audiat, marţi, pe reprezentanţii IGSU.
Potrivit adresei, pe fondul producerii, în ultima perioadă, pe teritoriul României a unor cutremure de magnitudine redusă sau moderată au fost diseminate către populaţie informaţii discordante cu privire la măsurile şi modul de comportare cu prilejul unui astfel de eveniment.
În acest context, Ministerul Afacerilor Interne, prin IGSU, şi-a propus demararea unei campanii naţionale de informare preventivă, intitulată „Nu tremur la cutremur”, al cărei obiectiv principal este conştientizarea, informarea şi pregătirea populaţiei pentru a reacţiona corect în situaţia producerii unui cutremur.
Astfel, principalele materiale suport ale acestei acţiuni sunt şapte spoturi animate care conţin informaţii referitoare la măsurile care trebuie adoptate şi comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul şi după manifestarea unei mişcări seismice, în mai multe situaţii: acasă, pe stradă, la serviciu, la şcoală şi în spaţii comerciale.
În vederea facilitării difuzării spoturilor, ca informaţii de interes public, prin intermediul mass-media, IGSU a solicitat CNA să sprijine campania prin emiterea unei recomandări în acest sens.
Aceste spoturi realizate de IGSU respectă prevederile unui acord de colaborare încheiat în anul 2014 între CNA şi IGSU.
Astfel, CNA a decis să recomande radiodifuzorilor să difuzeze aceste spoturi în regim noncomercial, în categoria mesajelor de interes public.
Potrivit articolului 6, alineatul 1 din Legea audiovizualului, decizia editorială de difuzare a acestor spoturi aparţine exclusiv radiodifuzorilor.