Muzeul Satului – brand de ţară
Publicat de magda.chirana, 24 ianuarie 2015, 14:47
Muzeul Naţional al Satului “Dimitrie Gusti” din Capitală a primit certificatul “Brand de ţară”, fiind prima instituţie românească ce primeşte această titulatură.
Potrivit directoarei Muzeului, Paulina Popoiu, existenţa instituţiei pe care o conduce – este o dovadă a respectului pe care românii o acordă tradiţiilor şi culturii populare şi prin care se pot impune ca popor în Europa.
Înfiinţat în 1936 prin eforturile Şcolii Sociologice Române, creată de profesorul Dimitrie Gusti, Muzeul Satului din Bucureşti a fost al doilea de acest tip construit în aer liber în România, după cel de la Cluj-Napoca.
La inaugurare, avea o suprafaţă de 5 hectare şi cuprindea 30 de case ţărăneşti, caracteristice diferitelor zone din ţară.
În prezent, muzeul are peste 80 de gospodării şi mii de obiecte de port popular.