Emoţii pentru elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a
Publicat de aurelia.mierlus, 13 ianuarie 2015, 13:44
Şi în acest an şcolar 2014-2015, elevii claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, vor avea din nou emoţii întrucât trebuie să susţină Evaluarea Naţională, care se va desfăşura în perioada 18 mai-3 iunie.
Primii care vor fi evaluaţi, sunt cei de clasa a II-a, care vor susţine în 18 şi 19 mai proba la limba română (scris şi citit), iar în data de 20 mai, este programată evaluarea la matematică.
Cei de clasa a IV-a, vor fi testaţi în data de 26 mai la limba româna şi pe 27 mai la matematică.
Pe 2 iunie vine rândul celor de clasa a VI-a cu evaluare la limbă şi comunicare, iar pe 3 iunie la matematică şi ştiinţe, precizează Cristina Ivan, purtătorul de cuvânt al ISJ Constanţa.
Simona Iliescu, profesor pentru învăţământul primar la Şcoala 28 Dan Barbilian, spune că motivaţia învăţării nu este doar aceea pentru pregătirea unei evaluări finale, ci este motivaţia unei evaluări permanente.
Testele pentru Evaluările Naționale de la sfârșitul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare, ținându-se seama de următoarele cerințe: să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu; să aibă un nivel mediu de dificultate.
Testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale, iar durata alocată rezolvării testelor de evaluare va fi după cum urmează: de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a,
de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a IV-a şi a VI-a.
Sălile în care se va susține evaluarea sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei își desfășoară activitatea în mod obișnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi în timpul administrării evaluării.
Elevii cu deficiențe, integrați în învățământul de masă sau școlarizați în învățământul special care parcurg curriculumul de masă adaptat, precum și elevii cu cerințe educaționale speciale care parcurg curriculumul specific învățământului special, susțin Evaluarea Națională la solicitarea scrisă a părinților sau a reprezentanților legali ai elevului, cu teste elaborate la nivelul unității de învățământ, prin adaptarea modelelor publicate.
Testele se evaluează în cadrul unității de învățământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, iar rezultatele individuale nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Acestea vor fi valorificate la nivelul unității de învățământ prin: elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde aceasta se impune; informarea elevilor și a părinților sau a reprezentanților legali ai elevului, asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.