Politicile editoriale, date peste cap de atentatul de la „Charlie Hebdo”
Publicat de , 8 ianuarie 2015, 14:19
Un editorial al Financial Times, care denunţa politica editorială „iresponsabilă” şi „stupidă” a Charlie Hebdo, la puţin timp după atacul terorist produs miercuri la sediul publicaţiei din Paris, a fost republicat, într-o versiune mai puţin critică, în urma numeroaselor reproşuri aduse Financial Times.
Potrivit AFP, într-un editorial publicat online miercuri după-amiază, Tony Barber, redactorul-şef pentru Europa al Financial Times, a scris iniţial: „Franţa este ţara lui Voltaire, dar prea des iresponsabilitatea editorială a predominat la Charlie Hebdo”.
Tony Barber preciza că acest lucru nu reprezintă câtuşi de puţin o scuză pentru cei care au comis crimele, care trebuie prinşi şi pedepsiţi, şi nici nu sugerează faptul că libertatea de expresie nu ar trebui să fie extinsă şi asupra reprezentărilor satirice ale religiei.
În editorialul său iniţial, Tony Barber a folosit termenul „stupid”, referindu-se la faptul că publicaţii precum săptămânalul francez Charlie Hebdo şi cotidianul danez Jyllands-Posten pretind că obţin o victorie pentru libertatea de exprimare, prin provocarea musulmanilor.
Din editorialul modificat, care apare în prezent pe site-ul FT, a dispărut şi termenul „stupid”.
În acelaşi timp, unele dintre cele mai importante instituţii de presă din lume, între care ziarele The Telegraph şi The New York Times, agenţia de ştiri Associated Press şi televiziunea CNN, au cenzurat difuzarea caricaturilor cu profetul Mahomed, în contextul atacului terorist produs la sediul Charlie Hebdo.