(FOTO+ AUDIO) HOBBY PE 4 ROŢI: Drive test cu BMW Serie 3
Publicat de Daniel Haralambie, 5 decembrie 2014, 09:46 / actualizat: 5 decembrie 2014, 13:17
Pe final de toamnă târzie răspândită cu ceaţă şi frunze căzute prin podişul dobrogean, am refăcut o probă de drum cu legenda nemţilor de la BMW, indiscutabila Serie 3. Chiar dacă am mai testat imediat după lansarea oficială acest model, de această dată am beneficiat în plus de tracţiunea integrală XDrive, care schimbă destul de mult calculele, mai ales în materie de senzaţie la condus.
Povestea acestei maşini bine cunoscută iubitorilor de gen începe în 1975, dar de atunci evident, a evoluat foarte mult. Am condus poate cea mai vândută variantă a Seriei 3 şi anume 320d, care este propulsată de motorul diesel de 2 litri şi 184 CP. Este surprinzător şi mai rapid decât rivalii săi Mercedes C Class sau Audi A4, şi are o formă care, fără echivoc, întoarce admirativ capete pe stradă. Odată urcaţi la bord predomină sentimentul omniprezent de calitate evidentă, specifică segmentului premium, iar condusul acestei maşini cu o tehnologie de top, atât în ceea ce priveşte siguranţa rutieră cât şi eficienţa, devine în mod hotărât, o plăcută experienţă.
Cele două turbine legate asemenea unor siameze fac masina să zburde, pur şi simplu, la drum, dar fără un consum mărit, ci din contră, cu unul care ar putea surprinde mulţi sceptici. Seria 3 rulează la viteze mari fără ca sunetul motorului să deranjeze. Aproape că trebuie să te gândeşti dacă ai sub capota un dieselar sau un motor pe benzină, dar acul turometrului, indicatorul de consum mediu, cât mai ales cuplul generos, greu vor putea să ascundă adevarul.
Cutia automatizata Steptronic cu 8 rapoarte strânge o mare parte din laudele unui rulaj foarte plăcut, schimbând treptele lin, fără ca şi cei de la bord să simtă ceva. Interiorul de clasă deţine un atu pe care mulţi îl vor aprecia: nu se regăsesc o sumedenie de butoane şi ecrane tactile, dispuse cu scopul de a impresiona ca la alte modele. Consola centrală are doar comenzile pentru climă şi un minimum de butoane pentru unitatea centrală multimedia.
Accesul la toate acestea se face cu ajutorul unui buton rotativ ce poate fi actionat aproape ca un joystick de la calculator, şi care pe deasupra este senzitiv, recunoscând mişcările degetelor şoferului la anumite funcţiuni. Pentru toate acestea Seria 3 primeşte felicitările utilizatorilor, deşi la capitolul nemulţumiri trecem preţul mare al opţionalelor.
Best-sellerul teutonilor este o maşină care stă bine în viraje, din mai multe motive, dar mai ales graţie sistemului XDrive cu tracţiune pe toate 4 roţile, fiind confortabilă, primitoare. Deşi este atât pe piaţa europeană cât şi pe cea românească de mai bine de 2 ani, Seria 3 inspiră în continuare sobrietate, calm, eleganţă şi atitudine!
Întâmplător sau nu, modelul testat era dotat cu echiparea Luxury Line, ceea ce aduce la bord sisteme moderne precum Efficient Dynamics, a selectorului modului de condus Eco, Confort sau Sport, sau imbietorul sistem audio Harman Kardon, care conduce într-un mod foarte plăcut şi natural, sunetele la urechile celor din habitaclu. Portbagajul Seriei 3 este încăpător, plecând de la 480 de litri când bancheta spate este nerabatată.
La finalul probei de parcurs menţionăm că preţul masinii de test era de 36.000 de euro, dar nu uităm să aducem în discuţie sensul expresiei “preţul reflectă calitatea”. Elegant şi precis, aproape pasional, BMW Seria 3 creează dependenţă, şi este cu siguranţă, o poveste de succes pentru şoferi şi nu numai…
Mulţumiri domnului director Costel Libu şi domnişoarei Scrioşteanu Ana-Maria de la dealerul Bavaria Motors Constanţa, pentru concursul acordat testării acestui model!
Sâmbată, 6 decembrie 2014, puteţi urmări acest subiect de la ora 17, 40 de minute, în cadrul unei noi ediţii a rubricii „Hobby pe 4 Roţi” – dedicată iubitorilor auto, pe toate frecvenţele Radio Constanţa, dar şi on-line pe www.radiconstanta.ro !