Ce calificative acordă contribuabilii constănțeni funcționarilor de la Serviciul Public de Taxe și Impozite?
Publicat de Carmen Secuiu, 13 noiembrie 2014, 16:47
Fiecare cetățean care intră în legătură cu funcționarul își poate exprima gradul de satisfacție cu privire la calitatea serviciului prestat.
La nivelul fiecărui ghișeu este amplasat un dispozitiv cu patru taste, asociate cu tot atâtea calificative, respectiv “Excelent”, „Bine”, „Satisfăcător” și “Nesatisfacator”.
Datele sunt transmise unei stații centrale care înregistrează ora, mesajul și locul de unde acesta a fost transmis.
Sistemul furnizează date privind numele complet al fiecărui operator și gradul de evaluare al serviciilor oferite, aceste elemente reflectând randamentul funcționarului pe anumite perioade de timp.
Rapoartele lunare privind percepția contribuabililor asupra calității serviciilor instituției prestate de funcționarii publici de la ghișee dar și de fiecare agenție fiscală în parte sunt analizate de managementul instituției.
În baza rezultatelor obținute, managementul instituției evaluează atât resursa umană cât și calitatea servicului prestat, urmărindu-se astfel creșterea gradului de satisfacție al contribuabililor. După o lună și jumătate, de la aplicarea acestui sistem, în alte trei agenții din oraș, i- am întrebat pe constănțeni, cum îl apreciază.
Calificativele alese sunt ”bine” și ”foarte bine”, problema este că se cer multe acte din urmă, cum este cazul unui constănțean, căruia i s- au cerut acte din anul 1973, ”ceea ce nu se poate păstra, oricât de ordonat ai fi, căci nu suntem arhivă, m- am mutat de mai multe ori”.
O altă constănțeancă spune că a trebuit să vină pentru a doua oară, cu alte acte confirmatoare, dar că ”personalul nu este de vină, deoarece asta este scriptologia, prea multă birocrație și prea multe drumuri”. ”Este țara hârtiilor, la noi”, spune un alt interlocutor din vox- ul următor.
carmensecuiu@radioconstanta.ro